اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش تجلیل از مفاخر فارس

مردم مادر شهید دوران را ایستاده تشویق کردند

در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و مفاخر استان فارس حاضران مادر شهید دوران را ایستاده تشویق کردند.

مردم مادر شهید دوران را ایستاده تشویق کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این مراسم که چهارشنبه‌شب در تالار حافظ شیراز برگزار شد، محمد جعفر خسروی مجری تلویزیون در توصیف دلاوری‌های شهید دوران از عملیات استشهادی وی سخن گفت که مانع برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در بغداد شده بود.

ایران افراسیابی مادر شهید عباس دوران با کهولت به روی سن خوانده شد و حضار تا دقایقی که وی بر روی صندلی مستقر شد، ایستاده به تشویق این مادر شهید پرداختند و به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار همایش مورد تجلیل قرار گرفت.

نخستین چهره ماندگار این همایش متخصص پاتولوژی و هماتوپاتولوژی پروفسور «سید ضیاء‌الدین تابعی» بود که دارای تحقیقات و مقالات علمی متعدد در عرصه پزشکی است.

«هاشم شرقی» دکترای تخصصی از دانشگاه منچستر انگلستان شیمی‌دان برجسته و استاد نمونه کشوری که جوایز متعدد بین‌المللی در زمینه رشته خود را کسب کرده دیگر فردی بود که در این همایش مورد تجلیل قرار گرفت.

پروفسور «افسانه صفوی»، پدر شهیدان اکبری اهل صفاشهر که چهار دلاور رزمنده را تقدیم انقلاب کرده بود و پدر شهیدان شیر‌دم دیگر افرادی بودند که در این همایش تجلیل شدند و ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به سبب اینکه پدر شهیدان شیردم توانایی حرکت نداشت به کنار صندلی وی رفت و جایزه این چهره ماندگار را اهدا کرد.

سازنده سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و موسیقی‌دان برجسته دکتر «حسن ریاحی»، مینیاتوریست برجسته و مدرس دانشکده هنر و معماری «علی اصغر تجویدی» و «احد ده بزرگی» شاعر برجسته آیینی و دبیر شب شعر عاشورا دیگر چهره‌های ماندگاری بودند که امشب مورد تجلیل قرار گرفتند.

چهره برجسته تئاتر با 60 ایفای نقش «رحیم هودی»، شاعر برگزیده شعر نیمایی و مولف 24 عنوان کتاب «منصور اوجی»، «ابوالقاسم فقیری» فارس‌شناس و پژوهشگر حوزه فولکلور نیز در این مراسم تجلیل شدند.

بنا به گزارش فارس، «امین الله فاضل» مترجم آثار روانشناسی، «سکینه بهبودی» محقق آموزش و پرورش، «سید علی ملک حسینی» فوق تخصص جراحی و پدر پیوند کبد ایران و نخستین کسی که پیوند از فرد زنده را انجام داده در این همایش تجلیل شدند.

«عزیز اسداللهی زوج» به عنوان مدیر برگزیده صنعتی و کارآفرین برتر، «سید محمد علی فاطمی» مدیر بزرگترین کارخانه ساخت تجهیزات پالایشگاهی جنوب کشور از جمله فعالان صنعتی بودند که چهره ماندگار فارس شناخته شدند.

«محمدباقر شیخ‌الاسلامی» کشاورز نمونه در تولید کلزا و گندم و تغییر رویه مبارزه با آفات و باغدار نمونه، «حسین واحدی پور» مدیر مسئول روزنامه خبر جنوب، «عنایت‌الله بخارایی» جانباز 70 درصد دارنده مدال طلای پاراالمپیک، «سید عباس سیاحی» احیا کننده رنگ‌های طبیعی در صنایع دستی و پیشکسوت رنگرزی فرش، «غلامحسین پیروانی» مربی و ورزشکار فارسی شناخته شده و «محمد عسلی» فعال رسانه‌ای از روزنامه عصر مردم دیگر چهره‌های ماندگاری بودند که در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش فارس، آنچه امشب در این مراسم بیش از هر چیز دیگری در گوشه و کنار مجلس زمزمه می‌شد، خالی بودن جای بسیاری دیگر از چهره‌های شاخص و اثرگذار این دیار پهناور بود که حضور آنان می‌توانست غنایی دیگر به این آیین ببخشد.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول