اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

اجرای برنامه 4 ساله نظام سلامت مازندران آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اجرای برنامه چهار ساله نظام سلامت مازندران آغاز شده است.

اجرای برنامه 4 ساله نظام سلامت مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا میرزایی بعد از ظهر امروز در سمینار یک روزه بوتولیسم در موسسه انستیتو پاستور شمال کشور با اشاره به اینکه نظام سلامت در هر کشور نیازمند حمایت جدی دولت‌ها است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم اهداف این نظام میسر شود باید دولت‌ها نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی در سایر نهادها و دستگاه‌ها برای کمک به نظام سلامت باید مورد توجه باشند، اظهار داشت: در کنار این امر، باید دانش سلامت مردم نیز افزایش یابد.

میرزایی با اعلام اینکه دانش سلامت در تشخیص بیماری‌ها بسیار اهمیت دارد، افزود: داشتن برنامه در حوزه سلامت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برنامه راهبردی چهار ساله سلامت مازندران تدوین شده است، تصریح کرد: اجرای این برنامه آغاز شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اصل مهم در توسعه سلامت افزایش سواد سلامت مردم است، افزود: در این زمینه باید تمامی ارگان‌ها در این زمینه درگیر شده و وارد عمل شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت پیشگیری اصلی است که باید کارهای زیادی بر روی آن صورت گیرد، گفت: در سال‌ جاری 53 طغیان بزرگ و کوچک بیماری‌ها مختلف در مازندران رخ داده است که همگی عمدتا ناشی از وضعیت آب در روستاها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال‌ جاری تعداد مبتلایان به تب شالیزار بسیار کاهش یافته است، یادآور شد: در زمینه موادغذایی نیز به دلیل کثرت صنوف عرضه کننده این مواد، نظارت بر آنها دشوار شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه عرضه سنتی مواد لبنی از دیگر مشکلات بخش سلامت است، گفت: نگرانی‌هایی در این زمینه درباره انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان وجود دارد.

انتهای‌ پیام/ 86011/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول