اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان غربی:

توجه به سلامت زنان به منزله تقابل با مردان نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آذربایجان غربی گفت: توجه به سلامت زنان و رفاه آنان به معنای تقابل با مردان نیست و مقام معظم رهبری والاترین الگو برای احقاق حقوق زن و توجه به ابعاد مختلف سلامتی آن است.

توجه به سلامت زنان به منزله تقابل با مردان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام غلامرضا اسم حسینی صبح امروز در حاشیه نخستین روز از برگزاری همایش بین‌المللی ارتقای سلامت زنان در ارومیه، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با توجه به ارتقای رتبه علمی آن به تیپ یک در سال جاری و دستیابی به سایر توانمندی‌های فاخر، ظرفیت بالایی برای پرداختن به چنین مباحث ویژه‌ای نظیر سلامت زنان و برگزاری کنگره‌ای در سطح جهانی دارد.

وی با اشاره به گسترش جمعیتی جوامع، یکی از عرصه‌های مهم جامعه اسلامی را در کنار سایر جوامع، پرداختن به مباحث حوزه سلامت دانست و با توجه به محوریت زنان در عرصه سلامتی جوامع، توجه به این مسئله را بسیار مهم ارزیابی کرد.

اسم حسینی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به مباحث مربوط به زنان، به ویژه در سلسله مباحث کرسی‌های آزاداندیشی، افزود: ایشان همواره بر ضرورت حضور زنان در عرصه‌های علم، تکنولوژی، هنر و صنعت تأکید کرده‌اند که لازمه حضور موثر آنان در چنین عرصه‌هایی برای ایفای نقش، سلامت جسمی و روانی آنها است که با توجه به ساختار بیولوژیک آنها این مهم در طول زمان دستخوش عارضه‌های مختلفی می‌شود.

وی با اشاره به نوعی تلقی‌های نادرست گفت: گاهی توجه به سلامت زنان تقابل با مردان تلقی می شود؛ در صورتی که با توجه به تعالیم دینی زن محور و کانون هستی است و اگر این مسئله به تکامل مطلوب خود رسد، می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه مردان را نیز مرتفع سازد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آذربایجان غربی یکی از آسیب‌های کنونی گریبان‌گیر زنان را بی‌عفتی دانست و تصریح کرد: نکته بسیار ضروری برای حفظ سلامتی جوامع رعایت عفاف از ناحیه زنان آن جامعه است.

وی ادامه داد: زن مایه جمال الهی است که زکات جمال نیز رعایت عفاف عنوان شده است، که این مسئله خود می‌تواند ضامن حفظ جوامع از بسیاری از آلودگی‌ها بوده و مصونیت خاصی به جامعه دهد.

اسم حسینی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به جایگاه ویژه و مهم زن در جامعه و هستی اشاره کرد و گفت: زن برای ایفای صحیح نقش مهم خود در خانواده و جامعه، باید نه تنها به لحاظ جسمی، بلکه از حیث روحی و روانی نیز در سلامت و امنیت خاطر باشد که دستیابی به این امر تا حد زیادی برنامه‌ریزی‌های صحیح دولتمردان جوامع را می‌طلبد.

انتهای پیام/61006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول