اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

12 میلیون کودک و نوجوان از برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: 12 میلیون کودک و نوجوان در طول سال از برنامه‌های مراکز کانون کشورمان استفاده می‌کنند.

12 میلیون کودک و نوجوان از برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدصادق رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کودکان و نوجوانان 6 تا 17 سال به عنوان مخاطبین اصلی کانون پرورش فکری هستند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری و مراکز آموزشی کانون زبان در کشورمان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: به چند شیوه مختلف دانش‌آموزان با مراکز کانون ارتباط دارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه 80 کتابخانه سیار روستایی در قالب اتوبوس و مینی‌بوس همراه با مربی و کتاب به روستاییان خدمات ارائه می‌دهد، گفت: امانت کتاب یکی از راه‌های توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی ارائه خدمات از طریق کتابخانه‌های پستی را یکی دیگر از خدمات کانون پرورش فکری دانست و افزود: به کودکان و نوجوانان عضو این کتابخانه‌ها کتاب‌ از طریق پست ارسال می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی، معارف اسلامی و علمی فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد، گفت: 10 هزار جلد کتاب در هر یک از مراکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی کانون شامل برنامه‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب، بحث آزاد، نقد و بررسی کتاب، معرفی شخصیت، سرزمین، وقایع و... است، گفت: در حوزه هنری کانون به فعالیت‌های نقاشی، خوشنویسی، سفال‌گری، نمایش عروسکی و نمایش فیلم می‌پردازد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در برنامه‌های ادبی به طور تخصصی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: کانون تلاش می‌کند فعالیت‌های گروهی و تیمی دانش‌آموزان را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار مربی تمام وقت و پاره وقت در کانون فعالیت می‌کنند، افزود: همچنین یک میلیون و 500 هزار نفر به عنوان اعضای ثابت کانون هستند.

رضایی با بیان اینکه 12 میلیون کودک و نوجوان در طول سال از فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کشورمان استفاده می‌کنند، افزود: امید است هر روز به علاقه دانش‌آموزان برای حضور در این مراکز افزایش یابد.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول