اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره میراث فرهنگی برخوار:

100 اثر تاریخی در شهرستان برخوار شناسایی شده‌اند

مسئول اداره میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان برخوار گفت: 100 اثر تاریخی در شهرستان برخوار شناسایی شده‌اند.

100 اثر تاریخی در شهرستان برخوار شناسایی شده‌اند

علی‌محمد فصیحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه یکصد اثر تاریخی در سطح شهرستان برخوار شناسایی‌ شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد اثر تاریخی 17 اثر ثبت ملی شده‌اند و یک اثر هم در میراث معنوی به ثبت رسیده است که مربوط به شیوه پخت نان سنتی کمشجه است.

وی با اشاره به اینکه از این یکصد اثر تاریخی تاکنون بیش از 10 اثر مرمت و بهسازی شده‌اند، اضافه کرد: از جمله آثار تاریخی که مرمت و بهسازی شده است، مسجد مناره سین است که یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی شهرستان بوده و قدمت آن به دوران سلجوقی برمی‌گردد.

مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان برخوار با بیان اینکه قرار است امسال اعتبارات این حوزه نسبت به سال گذشته افزایش یابد، ادامه داد: در برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدتی که در دستور کارداریم می‌خواهیم مابقی یک صد آثار تاریخی که مورد مرمت و بهسازی قرار نگرفته‌اند را درست کنیم.

وی متذکر شد: چندین موافقت اصولی از نهادهای مختلف جهت ایجاد مکان‌های گردشگری و تفریحی در سطح شهرستان گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرستان برخوار بعد از اصفهان بیشترین هنرمندان صنایع‌دستی را در خود جای داده است، تأکید کرد: نزدیک به یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بیش از 18 نوع صنایع‌دستی با همدیگر فعالیت می‌کنند.

فصیحی در پایان تصریح کرد: عمده صنایع‌دستی این شهرستان منبت‌کاری چوب، تولید پارچه‌های قلم کار و ساخت مصنوعات فلزی دستی است.

انتهای پیام/63023/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول