اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع گردشگری استان اصفهان:

یونسکو پرونده باغ فین کاشان را به باغ چهل ستون گره زد/ میراث فرهنگی فدای توسعه فرهنگی نشود

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع گردشگری استان اصفهان گفت: یونسکو پرونده باغ فین کاشان را به باغ چهل ستون گره زده است.

یونسکو پرونده باغ فین کاشان را به باغ چهل ستون گره زد/ میراث فرهنگی فدای توسعه فرهنگی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مصلحی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصحاب رسانه دغدغه میراث فرهنگی را دارند، اظهار کرد: من دو سال پیش فقط سرپرستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان را قبول کردم تا فرد قابلی برای این سازمان پیدا شود و قبول این سمت نیز با نظر مستقیم استاندار به من پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما رویکرد تعاملی بوده است، افزود: مقرر شده بود که باغ چهل ستون ثبت جهانی شود، اما 50 هزار متر مربع از قسمت باغ چهل ستون در استانداری اصفهان بود که به محض اینکه باید ثبت‌ جهانی می‌شد با دستور استاندار این بخش از باغ چهل‌ستون به مابقی اضافه شد و باغ چهل ستون ثبت جهانی شد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع گردشگری استان اصفهان اذعان داشت: میدان نقش جهان اصفهان به ثبت جهانی رسیده است، اما به دلیل طبقات بالای ارگ جهان‌نما در معرض حذف شدن است؛ در اینصورت به بهانه‌های مختلفی طبقات آخر این ارگ تراشیده و خراب نمی‌شود. در حالی که اخطار‌های مختلف از سوی سازمان یونسکو برای حذف میدان نقش جهان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه یونسکو پرونده باغ فین کاشان را به باغ چهل ستون گره زد، ادامه داد: در مباحث مدیریتی شعور مدیریتی با شعار مدیریتی عنوان می‌شود؛ در حالی که این دو مقوله با هم فرق دارد و مهم‌ترین اصل شعور مدیریتی است.

مصلحی، مهم‌ترین فاکتور جذب گردشگر را جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان دانست و گفت: این در حالی است که جاذبه‌های گردشگری ما امروز در مرز تهدید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری نباید فدای میراث فرهنگی و از طرفی دیگر میراث فرهنگی نباید فدای توسعه فرهنگی شود، ابراز داشت: آیا ما نمی‌توانستیم راهی را باز کنیم که میراث فرهنگی و توسعه شهری هردو در کنار هم کار خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم متروی اصفهان فدای میراث فرهنگی شود، گفت: برخی از اقدامات فرهنگی باید در سطح کلان تصمیم‌گیری شود؛ در حالی که دیده می‌شود این تصمیمات در سطح محلی تصمیم گرفته شود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه 20 هزار اثر تاریخی اصفهان چیزی نیست که به شعار باشد؛ بلکه به شعور است، گفت: من هم نگران میراث فرهنگی اصفهان هستم و این در حالی است که همه آثار تاریخی اصفهان نیاز به بازسازی، مرمت دارد، اما اعتبارات کافی در این زمینه نیست.

وی با اشاره به اینکه در این چهار سال اخیر به بحث میراث فرهنگی توجه و اعتبارات خوبی تعلق گرفته است، بیان داشت: با اعتبارات 20 میلیاردی نمی‌توان 20 هزار اثر تاریخی اصفهان را حفظ کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر تمام اعتبارات استاندار به بخش میراث فرهنگی تخصیص پیدا کند فقط می‌توان این آثار را از معرض خطر بودن حفظ کرد، عنوان کرد: پتانسیل واقعی شهر اصفهان میراث فرهنگی و گردشگری است؛ محور توسعه شهر اصفهان فقط گردشگری است و این در حالی است که در ایام نوروز وضعیت مالی ما در زمینه آثار گردشگری بسیار افزایش پیدا کرد.

مصلحی با اشاره به اینکه 15 پرواز از اصفهان به مقصد سوریه صورت می‌گرفت افزود: امسال یک پرواز هم به سوریه نداشتیم و این در حالی است که فضای سیاسی عوض شده است.

وی تأکید کرد: از وقتی که نگاه ویژه استاندار به بخش گردشگری مطرح شده است؛ دیدگاه سایر مدیران نیز در این خصوص تغییر کرده است و این در حالی است که 23 رشته در این زمینه به ثبت ملی رسیده است.

وی ادامه داد: سه هزار و 814 هنرمند اصفهانی در این زمینه شناسایی و یک هزار و 458 هنرمند تحت تأمین بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته است.

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول