اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه کربلای مازندران:

نخستین یادواره 190 شهید بهداری سپاه کربلا مازندران برگزار می‌شود

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران از برگزاری نخستین یادواره 190 شهید بهداری سپاه کربلا مازندران خبر داد.

نخستین یادواره 190 شهید بهداری سپاه کربلا مازندران برگزار می‌شود

حسینعلی نیرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: این یادواره، نخستین یادواره شهدای بهداشت و درمان سپاه کربلای استان است.

نیرین با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: هر چه ار تاریخ انقلاب می‌گذرد، خلاء وجودی این شهیدان را در جامعه، به ویژه در میان نسل سوم و چهارم انقلاب بیشتر احساس می‌کنیم و با برگزاری چنین یادواره‌هایی می‌توانیم تا حدودی این خلاء را در بین این نسل‌ها برطرف کنیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران بیان داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند پلی ارتباطی، میان نسل جنگ و نسل آینده انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا، سلامتی جامعه را تضمین می‌کند و می‌تواند امنیت را برای جامعه به ارمغان آورد، افزود: به برکت خون شهدا است که با وجود تهاجم روزافزون فرهنگی و هجمه همه جانبه دشمنان قسم خورده انقلاب، همچنان نظام اسلامی پابرجا است.

دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای بهداری در بخش دیگری با بیان فرایند برگزاری این یادواره، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ذهنی معاونت بهداشت و درمان، برگزاری یادواره شهدای بهداری سپاه کربلا بود که چون این نخستین یادواره شهدای بهداری هست، باید به بهترین نحوی به انجام می‌رسید.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف برای برگزاری هرچه بهتر یادواره شهدای بهداری گفت: کمیته‌های پشتیباتی، اطلاع‌رسانی، فرهنگی، انتظامات و مالی تشکیل شدند و در ضمن از بازنشستگان بهداری نیز برای برگزاری هرچه بهتر این یادواره دعوت می‌شود.

نیرین ادامه داد: این مراسم در دو بخش یادواره و شبی با خاطره برگزار می‌شود که در شب خاطره از همه پرسنل بهداری، بازنشستگان، خانواده‌های شهدا و کل لشکر 25 کربلا که از استان‌های مازندران، گلستان و گیلان بودند، برای بیان خاطره دعوت شد.

وی گفت: به منظور ماندگاری یاد و خاطره شهدای بهداری، تصمیم بر این شد که در راستای این یادواره، کتابی هم که در بردارنده خاطرات شهدای بهداری است، با عنوان «صد خاطره» گردآوری و چاپ کند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران با اشاره به نقش امدادگران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امدادگران جزو نخستین گروه‌هایی بودند که وارد جنگ شدند و جزو آخرین گروه‌هایی بودند که از منطقه خارج می‌شدند، چون حتی اگر یک رزمنده در جبهه باقی می‌ماند یک امدادگر باید بود تا اگر برای او اتفاقی افتاد، به نجات این رزمنده بپردازد.

وی ادامه داد: کارنامه جامعه پزشکی و امدادگران در طول دفاع مقدس مملو از ایثارگری‌ها و رشادت‌ها بوده است و بچه‌های بهداشت و درمان، وظیفه سنگینی برعهده داشتند، چرا که وجود آمبولانس و پست امداد آرامش بخشی و احساس امنیت را برای رزمندگان فراهم می‌آورد؛ برای مثال ما در دفاع مقدس گروهی به نام «انصارالمومنین» داشتیم که از نیروهای امدادگر از جان گذشته بودند و لوح تقدیر بهترین گروه امدادگر را هم از فرمانده کل سپاه دریافت کردند.

وی در پایان یادآور شد: نخستین یادواره 190 شهید بهداری سپاه کربلا مازندران فردا در ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86018/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول