اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز و با حضور هنرمندان استانی

سومین جشنواره حدیث رضوی در دهدشت برگزار شد+تصاویر

با حضور هنرمندان استانی سومین جشنواره حدیث سلسلة‌الذهب در دهدشت برگزار شد.

سومین جشنواره حدیث رضوی در دهدشت برگزار شد+تصاویر

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه ظهر امروز و با حضور هنرمندان خوشنویس از سراسر استان سومین جشنواره خوشنویسی احادیث رضوی در زینبیه دهدشت برگزار شد.

آزاد خردمند در حاشیه برگزاری جشنواره با اشاره به اینکه از هر شهرستان 4 خوشنویس در جشنواره شرکت دارند افزود: سومین جشنواره رضوی حدیث سلسلة‌الذهب در دو بخش به مرحله اجراء گذاشته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با اشاره به حضور هنرمندان برتر خوشنویس از سراسر استان در این جشنواره تصریح کرد: خوشنویسان خوش ذوق حدیثی از امام رضا(ع) را به دو خط نستعلیق و نستعلیق شکسته به رشته تحریر در می‌آوردند.

خردمند مجموع برگزیدگان در دو بخش را 8 نفر برشمرد و گفت: در پایان برگزاری جشنواره در دهدشت از هر بخش 4 نفر به عنوان افراد برگزیده به جشنواره کلی در سطح استان راه خواهند یافت.

وی جایزه نفر اول در هر بخش را مبلغ 400 هزار تومان دانست و با بیان اینکه نفرات دوم تا چهارم نیز برگزیده جشنواره خواهند بود افزود: از همه برگزیدگان جشنواره در  روز 23 شهریور ماه جاری در سالن هنرهای ارشاد اسلامی یاسوج تجلیل به عمل می‌آید.

هنرمندان شرکت کننده در جشنواره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

محمود رخشا مدت فعالیت هنری خود با انجمن اهل قلم خوشنویسی را 15 سال عنوان کرد و با اشاره به مقام‌های کسب کرده در دوره‌های مختلف تصریح کرد: برگزاری جشنواره در حوزه‌های هنری یک ضرورت مهم و اساسی است.

رخشا میزان حمایت مسئولین زیربط در برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان را ضعیف دانست و افزود: در نمایشگاهی که برگزار شده بود به علت نامناسب بودن مکان برگزاری به لحاظ دوری از مرکز شهر استقبال خوبی صورت نگرفت.

وی فراخوان از طریق تبلیغات پوستری در سطح مراکز علمی برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها را لازم دانست و اذعان داشت: همه هنرمندان به رقابت و دیده شدن آثار خود در جشنواره نیاز دارند و حضور در جشنواره در آنان ایجاد انگیزه مضاعف می‌کند.

مسلم پرهام از دیگر خوشنویسان شرکت‌کننده در جشنواره خط نستعلیق را بهترین خط‌ها و مادر خطوط دانست و گفت: مدت دو سال است در زمینه تحریر کار هنری انجام می‌دهم.

پرهام با اشاره به نامناسب بودن مکان برگزاری جشنواره خوشنویسی سلسلة‌الذهب افزود: برای برگزاری چنین جشنواره‌ای لازم بود مکان مناسبی با امکانات میز تحریر در نظر گرفته می‌شد.

انتهای پیام/82016/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول