اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی استان اردبیل:

7 استان در جشنواره بازی‌های بومی ـ محلی شمال‌غرب کشور حضور می‌یابند

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ـ محلی استان اردبیل گفت:‌ در سومین دوره جشنواره فرهنگی ـ ورزشی و بازی‌های بومی ـ محلی شمال و شمال غرب کشور بیش از هفت استان حضور دارند.

7 استان در جشنواره بازی‌های بومی ـ محلی شمال‌غرب کشور حضور می‌یابند

بهنام دانشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه در سومین دوره جشنواره فرهنگی ـ ورزشی و بازی‌های بومی ـ محلی شمال و شمال غرب کشور بیش از هفت استان حضور دارند، اظهار داشت: این بازی‌ها 22 شهریور ماه با حضور 100 باریکن از هفت استان کشور در منطقه تفریحی ـ توریستی بولاغلار نیر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در این بازی‌ها در جشنواره فرهنگی ـ ورزشی کشتی سنتی اردبیل با نام «گولشمک» رونمایی شده و ورزشکاران مستعد در این رشته به رقابت می‌پردازند.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ـ محلی استان اردبیل به همزمانی برگزاری این جشنواره با جشنواره آش در بولاغلار نیر اشاره کرد و افزود: این تقارن و همزمانی زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا گردشگران و مسافران متعددی در این جشنواره حضور پیدا کنند.

دانشی یادآور شد: در کنار بازی بومی ـ محلی «گولشمک» در این جشنواره آقایان در رشته چهار‌گانه و زو و بانوان در رشته سه‌گانه و زو با هم رقابت می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در قالب این جشنواره همه ساله بازی‌های بومی و محلی منسوخ شده را احیا کرده و معرفی کنیم.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ـ محلی استان اردبیل ابراز داشت: امسال رشته ورزشی زو را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های بومی ـ محلی معرفی می‌کنیم و در سال‌های آینده نیز سعی خواهیم کرد سایر رشته‌های منسوخ شده و یا در حال فراموشی را احیا کرده و برگزاری آن را رایج کنیم.

دانشی برگزاری آیین سنتی عروس‌بران عشایر، انتخاب بهترین لباس محلی و اجرای موسیقی محلی را از برنامه‌های جنبی این جشنواره اعلام کرد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در این جشنواره بازیکنانی از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، گیلان، کردستان، زنجان و اردبیل شامل دو تیم الف و ب حضور پیدا می‌کنند که قرار است مسئولان استانی و کشوری نیز در این جشنواره حاضر باشند.

انتهای پیام/62004/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول