اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس:

کمر انجمن زیر بار فشارهای مالی شکسته است

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس با بیان اینکه کمر این انجمن خیریه زیر بار فشارهای مالی شکسته است، گفت: دولت برای ترخیص دارو و تجهیزات تخصصی بیماران خاص تسهیلات قائل شود.

کمر انجمن زیر بار فشارهای مالی شکسته است

نادر معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اعلام اینکه بیمارستان 600 تخت‌خوابی این انجمن با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: بیمارستان منحصر به فرد بوعلی سینای شیراز یکی از بیمارستان‌های تخصصی پیوند در خاورمیانه است که تاکنون با همت و تلاش خیران مراحل احداث خود را با پیشرفت بیش از 90 درصد پشت سر گذاشته است و مراحل پایانی آن نیز با مدد خیران در حال انجام است.

وی افزود: همچنین توجه به تجهیز این بیمارستان 600 تخت‌خوابی اولویتی است که همت خیران و دولت را به صورت توامان می‌طلبد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس از مسئولان دولت یازدهم خواست تا با نگاهی ویژه نسبت به ترخیص کالاهای بیماران پیوندی در تسهیل مراحل گمرکی بکوشند، چراکه هزینه‌های درمانی این نوع بیماران سرسام‌آور شده و وعده‌های مسئولان برای کاهش قیمت و یا استفاده رایگان از امکانات در حد شعار باقی مانده است.

معینی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش بیماران پیوندی در بیمارستان نمازی شیراز محدود است، اذعان داشت: افراد زیر پوشش این انجمن در استان فارس به 8 هزار نفر رسیده و این امر نشان دهنده افزایش بیماران نیازمند و تقاضای آنان برای استفاده رایگان از امکانات این انجمن است.

به گفته وی خدمات رایگان تنها در درمانگاه انجمن خیریه بیماران کلیوی شیراز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس نقش بیمه‌ها را در ارائه خدمت به بیماران به سیاست‌های یک بام و دو هوا تعبیر کرد و گفت: مسئولان دولتی باید سیاست یکسان‌سازی را اعمال تا تمام دارندگان دفترچه بیمه بتوانند از خدمات درمانی کشور استفاده کنند و در حال حاضر بیشترین خدمت را بیمه نیروهای مسلح به بیماران کلیوی ارائه می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که مسئولان ارشد سازمان تامین اجتماعی از رایگان شدن داروهای ویژه بیماران خاص زیر پوشش این سازمان خبر داده‌اند، آیا این امر تاثیری در امور درمانی بیماران کلیوی دارد یا خیر، گفت: تاکنون که تمام وعده‌ها در حد شعار باقی مانده و اعلام رسمی صورت نگرفته و این در حالی است که انجام سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایش‌های تخصصی برای بیماران با هزینه‌های سرسام‌آور انجام می‌شود و در یک کلام می‌توان گفت، کمر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زیر بار فشارهای مالی شکسته است.

وی تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس از اعضای اصلی هیئت مدیره این انجمن هستند و در تمام مراحل فعالیتی نظارت دارند و بازدیدهای مختلفی از پروژه در حال ساخت بیمارستان تخصصی بوعلی سینا انجام شده است.

معینی از خیران این استان خواست با توجه به نیاز شدید برای اتمام این پروژه نهایت تلاش خود را منظور دارند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس در ادامه خاطرنشان کرد: به طور متوسط و با توجه به آمار بیماران مرگ مغزی در روز حدود چهار عمل پیوند در بیمارستان نمازی شیراز انجام می‌شود که البته نیازها بیش از این است.

وی آمار عمل جراحی برای پیوند عضو در شیراز را با توجه به شرایط روز متغیر دانست و گفت: نیاز برای توسعه مراکز تخصصی بیماران کلیوی ضروری است.

انتهای پیام/ 2448/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول