اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن:

افق‌های فکری شهدا در میان نسل آینده تبیین شود

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن گفت: برگزاری یادواره شهدا با هدف اشاعه افق‌های فکری شهداست تا منزلت این بزرگواران را اطلاع‎رسانی کنیم.

افق‌های فکری شهدا در میان نسل آینده تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس همدان، رحیم احمدی‌روشن صبح امروز در یادواره شهدای روستای ابدلان شهرستان تویسرکان اظهار کرد: ولایت‌مداری یکی از نکته‌های مهم و حساسی است که ما در پیشبرد اهداف اسلام و نظام از آن استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما با عهدی که با خداوند باریتعالی بسته‌ایم، خود را برای وارث بودن روی زمین آماده کردیم چراکه امروز خداوند نیز ملت ایران اسلامی را وارثان روی زمین قرار داده است.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن با بیان اینکه ما امروز الگو و اسوه‌ای برای مردم جهان شدیم، افزود: بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه جهان به واسطه الگوپذیری از ملت ایران فراگیر شد.

وی با اشاره به اینکه ما باید مسیر الهی انقلاب را تا رساندن به دست صاحب اصلی آن طی کنیم، اذعان داشت: تحقق این مهم با پیروی بی‌چون و چرا از ولایت فقیه محقق می‌شود.

احمدی‌روشن واسطه این فیض الهی را امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: پذیرش امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان ولایت از سوی مردم به علت حکومت ایشان بر دل مردم بود.

وی با اشاره به اینکه شهدا به ناله‌های ما نیازی ندارند، گفت: برگزاری یادواره شهدا با هدف اشاعه افق‌های فکری شهداست تا اینکه ما از منزلت این بزرگواران اطلاع یابیم.

پدر شهید احمدی‌روشن با اشاره به اینکه شهدا همه هستی خود را برای رضای خداوند فدا کردند، تصریح کرد: ما باید همانند شهدا پیرو واقعی ولایت فقیه بوده تا در همه عرصه‌ها سربلند و موفق باشیم.

وی شهید مصطفی احمدی‌روشن و شهدای دفاع مقدس را ولایت‌مدار واقعی خواند و افزود: باید ولایتمداری واقعی را از شهدا بیاموزیم، شهدایی که عملاً تابع و حامی ولایت بودن را ثابت کردند.

احمدی‌روشن با اشاره به اینکه پیروی از ولایت فقیه نباید تنها در زبان جاری باشد، تأکید کرد: باید پیرو واقعی رهبری باشیم و با تبعیت از رهبری دولت را در انجام هر چه بهتر امور یاری کنیم.

وی بیان کرد: اگر دولت به مردم خدمت کرده و مطیع رهبری باشد، ما خانواده‌های شهدا نیز آماده همکاری در هر عرصه‌ای هستیم.

این پدر شهید با تشریح شرایط غنی‌سازی اورانیم در ایران و دانشمند هسته‌ای ابراز کرد: مصطفی با تعطیل شدن غنی‌سازی اورانیوم مانند گل پژمرده شد، اما با توکل به خداوند در دولت‌های نهم و دهم فعالیت خود را مجدد آغاز کردند.

وی افزود: مصطفی و همکارانش شبانه‌روز برای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران تلاش کردند تا بتوانند داروهای ارزشمند با کارکرد بالا را از انحصار استکبار خارج و در اختیار دنیا قرار دهند.

احمدی‌روشن با اشاره به اینکه مصطفی احمدی‌روشن فرزند همه ملت ایران و بلکه جهان است، خاطرنشان کرد: مردم اروپا در جریان وال‌استریت عکس شهید مصطفی احمدی‌روشن که همراه فرزندش بود را علیه دولت نابکار خود استفاده کردند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ امروز دشمنان، جنگ سایبری علیه ایران است، تصریح کرد: دشمنان امروز به خاطر انرژی هسته‌ای نمی‌جنگند، بلکه جنگ و دشمنی آنها به خاطر مقابله با اسلام و حمایت قاطع مردم از رهبر معظم انقلاب ایران اسلامی است.

فرماندار تویسرکان نیز با اشاره به اینکه مرهون خون شهدا هستیم، گفت: امروز مکلف هستیم از رشادت‌ها و ایثارگری شهدا صیانت کرده و آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

حسین‌علی شرکائی با تأکید بر اینکه یادواره‌ها بهترین بستر برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت است، بیان کرد: نسل کنونی انقلاب جنگ و جانفشانی ملت ما را ندیده که بر این اساس باید برای شناساندن و معرفی این دوران پر از افتخار برای نسل آینده اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی بیان ناگفته‌های حماسه هشت ساله در سینه‌های نهفته را امری ضروری دانست و گفت: آنچه دشمنان از آن وحشت و واهمه دارند، نشر آرمان‌ها و اهداف بزرگ و متعالی شهداست.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه روستای ابدلان نقش بسیار ارزشی در جنگ داشت، متذکر شد: روستای ابدلان با جمعیت 80 خانواری 10 شهید را به انقلاب تقدیم کرد.

در پایان این مراسم جانباز و ایثارگر عباس جمور خاطراتی از جنگ در یادواره شهدای روستای ابدلان بیان کرد.

انتهای پیام/89010/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول