اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

توسعه جامعه در گروی سلامت زنان است

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: سلامت روحی و جسمی بانوان در توسعه جامعه تاثیر مستقیم دارد.

توسعه جامعه در گروی سلامت زنان است

حمیده محدثی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: مسئولیت تربیت و آموزش‌ نسل‌های آینده بر دوش بانوان قرار دارد، بنابراین هرچه قدر از توانایی روحی و جسمی بالایی برخوردار شوند، در انجام این وظیفه تاریخی خود بیشتر و بهتر موثر واقع می‌شوند.

وی به برپایی کنگره بین‌المللی ارتقای سلامت زنان اشاره کرد و افزود: آئین افتتاحیه 19 شهریور سه‌شنبه از شش عصر تا 9 شب برپا شده، از بیستم همین ماه برنامه‌های اصلی کنگره آغاز می‌شود.

محدثی اضافه کرد: برای شرکت در این کنگره چهار نفر مهمان خارجی نیز دعوت شده‌اند، که دو نفر از آمریکا، ‌یک نفر از کانادا و یک نفر از انگلیس در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اساتید دعوت شده متخصصان زنان و بهداشت عمومی هستند، ادامه داد: یک نفر از آن‌ها متخصص و مسئول پزشک خانواده دانشگاه آمریکا بوده و این مهمانان از اساتید دانشگاه آمریکا هستند، یکی از آن‌ها نیز از اساتید کلمبیای کانادا است.

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به اجرای 12 پانل اشاره کرد و افزود: در این گردهمایی مشکلات مختلف در حوزه سلامت زنان بررسی شده و مسائل روحی روانی، زایمان، دوران بارداری، مسائل مربوط به حقوق، پزشکی قانونی و خشونت علیه زنان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

محدثی با اظهار به اینکه مانعی برای حضور خبرنگاران وجود ندارد، ادامه داد: همه فعالان عرصه رسانه در این گردهمایی سه روزه شرکت کرده و به انعکاس برنامه‌ها و مباحث مطروحه می‌پردازند، با وجود علمی و حساس بودن مباحث از حضور خبرنگاران در این برنامه‌ها استقبال می‌شود.

وی از حضور اقشار مختلف جامعه در این محفل استقبال کرد و ادامه داد: در این جلسات مسائل علمی و تخصصی حول موضوع‌های مختلف و مربوط به زنان مطرح می‌شود، بنابراین همه افراد علاقه‌مند به این مباحث در جلسه‌ها شرکت کنند.

وی به دعوت از رئیس فرهنگسرای علوم پزشکی ایران به این کنگره اشاره کرد و افزود: در آئین افتتاحیه مسئولان استانی، مدیران کل وزارت بهداشت در حیطه‌های درمان و بهداشت دعوت شده‌اند، همچنین متخصصان زنان و مامایی کشور، مدیر گروه‌های بعضی رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در افتتاحیه حضور می‌یابند.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول