اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

استان اصفهان محور توسعه گردشگری در ایران است

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اصفهان با 20 هزار اثر تاریخی و میراث فرهنگی محور توسعه گردشگری ایران است و در این زمینه می‌تواند سرآمد تمامی استان‌های کشور شود.

استان اصفهان محور توسعه گردشگری در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محسن مصلحی شامگاه شنبه در جمع هنرمندان و پیشکسوتان عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان که در محل استانداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه سعی شد در این عرصه از ظرفیت‌ها و منابع استان نهایت استفاده شود، اظهار کرد: بهترین ظرفیت‌ها در سه حوزه یاد شده سازمان‌های مردم نهاد است که انجمن‌های وابسته به انجمن صنفی،صنایع دستی،گردشگری راهنمایان گردشگری، اتحادیه‌ هتل‌داران مهمان‌پذیران و اتحادیه صنایع دستی را در بر دارد که با این سازمان مستقیما در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه این انجمن‌ها تحت عنوان گردشگری سازماندهی و مجوز را از دستگاه‌های مربوطه دریافت کرده‌اند، افزود: آنچه در بخش‌های دولتی به وضوح آشکار و می‌تواند به عنوان یک عیب محسوب شود، آمد و شدهای مدیرانی است و این در حالی است که در تشکل‌های مردم نهاد آنچه پایداری است، انجمن و تشکل‌های مردمی است که می‌توانند در نقش به موقع در بازار،نظارت بر اصناف ، تثبیت قیمت نقش مهمی داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه بخش خصوصی مطالبه به حق است و این همسویی به هم پیوسته یک واحده‌ای را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: به عنوان مثال ما انتظار داریم که تشکل‌های مردم نهاد از مقامات مسئول به نوعی مطالبه وضعیت جهان نما را مطالبه و پاسخگو باشند.  

وی با اشاره به تشکل دوستداران میراث فرهنگی و انجمن گردشگری گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه منابع تاریخی و طبیعی و نیز در حوزه هنری،علمی و دانشگاه‌ها شکل گرفته است که اگر همه این قابلیت‌ها در کنار هم جمع شود ظرفیت استان محقق می‌شود.

وی به حوزه اقتصاد گردشگری اشاره کرد و افزود: به طور روزانه در پیک مسافرتی بالای 100 میلیون تومان سود اقتصادی عاید این حوزه می‌شود که اگر هر بخش کنار هم قرار گیرد سود میلیاردی حاصل و به اقتصاد استان کمک بزرگی می‌شود.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با تاکید به این نکته که حوزه بانکی در این قضیه بسیار تاثیرگذار است، بیان کرد: همواره در جهت تسهیلات بانکی باید این تشکل‌های بانکی تحت عنوان بانک گردشگری ایجاد و خود اقتصاد خود را به گردش درآوردند.

وی با اشاره به انتقال دولت و آمد و شد مسئولان گفت: یکی از اقدامات مهم در دولت گذشته سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی در استان در زمینه مراکز اقامتی، پذیرایی، هتل‌ها،تفرجگاه‌ها در اصفهان بوده است.

مصلحی با بیان اینکه حمایت‌های استانداری در زمینه صنایع دستی بر کسی پوشیده نیست، افزود: دادن بن‌ و هدایا به صورت صنایع دستی در راستای حمایت از این صنعت از جمله اقدامات مثبت استاندار اصفهان بوده است.

وی همچنین ثبت باغ موزه چهلستون و فین کاشان و تلاش برای عدم خروج ثبت جهانی میدان نقش جهان به دلیل طبقات بالای ساختمان ارگ جهان نما را از دیگر اقدامات استانداری اصفهان برشمرد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها مکلف به پاسخ به تکلیفات انجام نداده خود هستند، اما این سهل‌انگاری آنها در اذهان عمومی می‌ماند و این در حالی است که ما می‌توانیم شاهد ارتقاء همه ظرفیت‌ها در کنار هم باشیم.

وی گفت: ما باید در حوزه برنامه‌ریزی استراتژیک و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ببینیم چه ظرفیتی وجود دارد و همان را افرایش دهیم.

مصلحی افزود: اصفهان با 20 هزار اثر تاریخی و میراث فرهنگی می‌تواند محور توسعه گردشگری قرار گیرد و در این زمینه سرآمد تمامی استان‌های کشور شود.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول