اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان خبر داد

فعالیت پدافند غیرعامل در راستای کاهش آسیب‌های سایبری

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان گفت: پدافند غیرعامل در راستای کاهش آسیب‌های حملات سایبری دشمن و پایداری مقابله فعالیت می‌کند.

فعالیت پدافند غیرعامل در راستای کاهش آسیب‌های سایبری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مصطفی هزاوه‌ای پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش پدافند غیر عامل و تهدیدات سایبری با بیان اینکه پدافند غیر عامل مجموعه اطلاعات غیر نظامی است اظهار کرد: پدافند غیر عامل در راستای مقابله با دشمن و به حداقل رساندن آسیب‌پذیری نیروی انسانی، سخت‌افزار و نرم‌افزارها و امکانات داخلی در برابر دشمن است.

وی ادامه داد: پدافند غیر عامل پایداری مستمر در برابر حملات سایبری دشمن را ایجاد می‌کند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان در ادامه با بیان اینکه امروز وقت ایجاد خاکریز و مشخص کردن مرز برای حمله نیست ابراز داشت: امروز بیشتر حملات از طریق فضای سایبری و نفوذ از داخل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: روسیه در حمله به تاجیکستان و آمریکا در حمله به عراق ابتدا با حملات سایبری سیستم‌های اطلاعاتی و نرم‌افزاری وزارتخانه‌های آن کشورها را از کار انداخت و بعد حمله نظامی را انجام داد.

هزاوه‌ای در ادامه با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در تحریم استفاده از سلاح هسته‌ای اذعان کرد: کشورهای غربی به خاطر مقابله با پیشرفت ایران، با تبلیغات دروغین فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای آن را به ساخت بمب تشبیه کرده‌اند و با این ترفند، اقدام به حملات سایبری می‌کنند.

وی افزود: در برخی از موارد دشمن وزارت نفت، تأسیسات هسته‌ای و برخی از بانک‌ها را مورد حملات سایبری قرار دادند اما با اقدامات به موقع ایران به اهداف خود نرسیدند.

 مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان در ادامه به سه هدف عمده برگزاری همایش اشاره کرد و یادآور شد: کسب آمادگی در راستای کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌ها و پایدارسازی و فعال کردن سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی بین آنها سه هدف عمده از برگزاری همایش پدافند غیر عامل و تهدیدات سایبری است.

وی اضافه کرد: یک دوره آموزشی عمومی پنج ماه پیش برگزار شد و امروز هم دوره آموزشی تخصصی ویژه مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات ادارات و دستگاه‌ها برای هماهنگی بین دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

هزاوه‌ای با بیان اینکه خیلی از مردم پدافند غیر عامل را را با ستاد بحران و هلال احمر اشتباه می‌گیرند گفت: در موضوعاتی که ستاد بحران ورود می‌کند دست دشمن در کار نیست و بلای طبیعی است اما در پدافند غیر عامل دشمن عملیات انجام می‌دهد و باید با آن مقابله کرد.

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول