اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

محرومیت‌های دودانگه ساری در ورزش

با ادامه‌ یافتن مشکلات و کمبودهای موجود، استعدادهای ورزشی بخش محروم و توسعه‌نیافته دودانگه ساری شکوفا نمی‌شود.

محرومیت‌های دودانگه ساری در ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بخش کوهستانی دودانگه ساری از جمله مناطق استان مازندران است که در حوزه تربیت بدنی و ورزش از محرومیت جدی رنج می‌برد و از این توسعه‌نیافتگی بی‌نصیب نمانده است. 

به منظور آشنایی بیشتر در مورد مشکلات و کمبودهای موجود و آسیب‌هایی که پرورش نیافتن استعدادهای ورزشی که در این منطقه دورافتاده زندگی می‌کنند، گفت‌وگویی را با مهدی بهرام‌نژاد، عضو شورای ورزشی روستای تلاوک بخش دودانگه ساری ترتیب دادیم؛ وی اعتقاد دارد که براساس احساس وظیفه برای شکوفایی استعدادهای فرزندان این منطقه در حوزه تخصصی خودآموزش در یکی از رشته‌ها را برعهده گرفته است. 

عضو شورای ورزشی روستای تلاوک بخش دودانگه ساری اظهار کرد: نوجوانان و جوانان این منطقه به طور جدی با کمبود امکانات، زمین و سالن ورزشی و تنگنای تهیه لوازم موردنیاز به منظور انجام تمرینات ورزشی روبرو هستند.

مهدی بهرام‌نژاد ادامه داد: مشکل حضور مربیان کارآزموده و توانمند در رشته‌های گوناگون ورزشی به منظور آموزش نوجوانان و جوانان ورزشکار از تنگناهای موجود در بخش  ورزش و تربیت بدنی این منطقه است.

این مربی ورزش اضافه کرد: به منظور استعدادیابی و شکوفاتر شدن ظرفیت‌های بالایی که در بین نوجوانان و جوانان بخش دودانگه وجود دارد، آموزش آنان را در رشته فوتبال برعهده گرفتم.

مربی باشگاه فوتبال شهدای دخانیات ساری اضافه کرد: باتوجه به اینکه محل اشتغال و فعالیتم در شهر ساری است، با هزینه شخصی و بدون دریافت هرگونه کمک از تربیت بدنی و یا دستگاه‌های اجرایی دیگر برای آموزش ورزشکاران نوجوان و جوان این منطقه اقدام کردیم.

بهرام‌نژاد تصریح کرد: مشکل نبود مربی در سایر رشته‌های ورزشی کماکان پابرجا است و مربیان به دلیل نبود امکانات که رفت و آمد یکی از آنها است از آمدن و حضور در این منطقه دوردست خودداری می‌کنند.

قدم محمدی، عضو شورای ورزشی بخش دودانگه ساری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مشکلات اقتصادی و درآمد پایین ساکنان این منطقه که درصد بالایی از آنان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند از عوامل توسعه‌نیافتگی بخش دودانگه به ویژه در حوزه ورزش و تربیت بدنی است.

وی، فاصله زیاد با مرکز شهرستان، جاده دسترسی نامناسب که به دلیل برف‌گیربودن در برخی از روزهای فصل زمستان مسدود می‌شود را از دیگر موانع توسعه ورزش این بخش محروم مرکز استان مازندران دانست.

عضو شورای ورزشی روستای تلاوک بخش دودانگه ساری نیز در ادامه نبود زمین و مکان مناسب برای تمرین ورزشکاران را به عنوان تنگناهای پیش‌رو در برابر علاقمندان ورزش در این منطقه کوهستانی دانست.

بهرام‌نژاد از اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران، بخشداری و شورای شهر بخش دودانگه و شهرداری شهر فریم و نیز نمایندگان مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی درخواست مساعدت و همکاری جدی کرد.

این مربی ورزش افزود: به دلیل ضعف امکانات کار به جایی رسیده است که حتی برای تسطیح زمینی که برای انجام تمرین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هرس کردن علف‌های هرز، ابزار مورد نیاز را در اختیار نداریم و خود ورزشکاران نوجوان ناچار به آماده‌سازی زمین محل تمرین شده‌اند.    

---------------------------------

گزارش از عبدالرحیم دیوسالار

 

---------------------------------

انتهای پیام/2296/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول