اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر آفریقای جنوبی در بازدید از بندر امیرآباد:

مازندران در دریانوردی بسیار توانمند است

سفیر آفریقای جنوبی در بازدید از بندر اقتصادی امیرآباد مازندران این استان را از لحاظ تولید، کشاورزی، صنایع مختلف و بنادر و دریانوردی بسیار توانمند دانست.

مازندران در دریانوردی بسیار توانمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، وایت هد سفیر کشور آفریقای جنوبی در راستای سیاست‌های اقتصادی دو کشور ایران و آفریقا ظهر امروز از امکانات و توانمندی‌های بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید و در زمینه همکاری‌های بین دو کشور با مقیمی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه و سید علی نعیمی مدیر بنادر امیرآباد دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به بنادر کشور متبوع خود و نگاه بلندمدت و مثبت مسئولان این کشور به ارتباطات تجاری و اقتصادی با ایران گفت: یکی از وظایفم در سفر به استان‌های مختلف ایران بررسی توانمندی‌های مختلف استان‌ها است که می‌تواند در بهبود و متعالی ساختن ارتباطات تجاری بین دو کشور مفید باشد.

وایت هد مازندران را از لحاظ تولید، کشاورزی، صنایع مختلف و بنادر و دریانوردی بسیار توانمند دانست.

سیدعلی نعیمی مدیر بنادر اقتصادی امیرآباد بهشهر با تقدیر از حضور مدیران اتاق بازرگانی مازندران، دبیر اول و دبیر دوم سفیر آفریقای جنوبی، مزایای بنادر امیرآباد و معرفی امکانات بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر را تشریح کرد.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت بسیار بالای بندر امیرآباد، مراودات اقتصادی بیش از پیش بین دو کشور ایران و آفریقای جنوبی را یکی از فرصت‌های بالقوه در این منطقه دانست.

وی گفت: بندر امیرآباد نقطه استرات‍ژیک استان مازندران به شمار می‌رود و از موقعیت حساسی در زمینه حمل و نقل دریایی سود می‌برد که بجا است از ظرفیت‌های ایجاد شده در آن کمال بهره‌برداری صورت گیرد.

مقیمی با اشاره به نقش پررنگ بنادر امیرآباد بهشهر در صادرات و واردات و ترانزیت ادامه داد: مدیران استانی همت همه جانبه‌ای برای حمایت از بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به کار گرفتند که نتایج آن در میزان عملکرد بندر کاملا مشهود و مشخص است.

وی اظهار امیدواری کرد: روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و آفریقای روند رو به رشد داشته باشد که منافع این امر برای هر دو کشور قابل توجه خواهد بود.

به گزارش فارس، سفیر آفریقای جنوبی از امکانات و تجهیزات بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید میدانی داشت.

انتهای پیام/2296/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول