اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
سیزدهمین اجلاس سران شانگهای/2

چین با هیئت ۱۳۰ نفره در اجلاس سازمان شانگهای در«بیشکک» شرکت می‌کند

یک مقام قرقیز در سازمان همکاری شانگهای در نشستی به رسانه‌ها گفت: چین با هیئتی متشکل از ۱۳۰ نفر در اجلاس «بیشکک» شرکت می‌کند و این بزرگترین هیئت در این نشست است.

چین با هیئت ۱۳۰ نفره در اجلاس سازمان شانگهای در«بیشکک» شرکت می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، «اسن‌بیک عثمان‌علی‌اف» مدیر اجرایی قرقیزستان در سازمان همکاری شانگهای در نشستی که به‌منظور توضیح آمادگی‌ قرقیزستان برای این اجلاس برگزار گردیده بود به رسانه‌ها گفت: تقریبا تمام هتل‌های بیشکک در حال حاضر رزرو هیئت‌های شرکت‌ کننده از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شده‌ است.

وی افزود: نشست اصلی سران کشورهای اعضای این سازمان روز 22 شهریور (13 سپتامبر) برگزار می‌شود، اما جلسات و دیدارهای دوجانبه سران و نشست های نهادهای وابسته این سازمان یک روز قبل از آن انجام خواهد شد.

به گفته وی، با وجود بزرگ بودن ترکیب هیئت‌های رسمی جلسه سران با فرمت محدود 1+3، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هیئت‌هایی متشکل از مقامات سازمان ملل متحد، سازمان امنیت جمعی، سازمان «اورآسیا» و نمایندگان دفاتر منطقه‌ای سازمان‌های بین‌المللی مقیم بیشکک دیگر گروه‌‌های دعوت‌ شده به این نشست هستند.

در همین حال وزارت خارجه قرقیزستان در بیانیه‌ای با مهم عنوان کردن جلسه سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای این نشست را برای افزایش اعتبار سیاسی این کشور مهم خواند.

به گفته این منبع، مطابق با دستور کار اجلاس، تبادل نظر در مورد توسعه سازمان همکاری شانگهای به‌منظور توسعه روابط درازمدت در جهت امنیت منطقه‌ای، ترویج همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی در سازمان همکاری شانگهای از محورهای برنامه این نشست خواهد بود.

در بیانیه همچنین تصریح شد که مطابق با قاعده طیف وسیعی از مسائل دیگر منطقه می‌تواند توسط رهبران هیئت‌ها نیز برای بررسی و بحث ارائه شود.

این منبع مسائل جاری منطقه‌ای و بین‌المللی، برنامه همکاری شورای سران برای سال‌های 2013-2014 و اتخاذ تصمیمات مربوط به هر کدام از مسائل مورد بحث را از دیگر بخش‌های دستور کار نشست سران عنوان کرد.

رئیس جمهور چین و هیئت همراهش سه‌شنبه (19 مرداد) وارد بیشکک شده و در مدت 2 روز در چارچوب برنامه بازدید رسمی دیدار و مذاکراتی را با مقامات قرقیز انجام می‌دهد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول