اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کمک روسیه به قرقیزستان برای برگزاری اجلاس سران شانگهای

دولت روسیه در چارچوب آمادگی قرقیزستان برای برگزاری نشست سالانه سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، محموله‌ای متشکل از خودروهای کلاس A و یک بالگرد تحویل بیشکک داد.

کمک روسیه به قرقیزستان برای برگزاری اجلاس سران شانگهای

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، دولت روسیه در چارچوب آمادگی قرقیزستان برای برگزاری نشست سالانه سران کشورهای اعضای سازمان همکاری شانگهای، محموله‌ای متشکل از خودروهای کلاس عالی و یک بالگرد تحویل دولت بیشکک داد.

بنابر بیانیه ستاد برگزاری این نشست کمک فنی ارائه‌ شده از روسیه به «بیشکک» شامل خودروهای زرهی کلاس تشریفاتی و یک بالگرد «Mi-8» بوده که از طریق هوا به قرقیزستان منتقل شده‌ است.

بنا به گفته این منبع، «آندری کروتکو» سفیر روسیه در قرقیزستان در مراسمی که به این مناسبت در فرودگاه بین‌المللی «ماناس» برگزار شد و با تسلیم بخش اول کمک‌های فنی به «توروسبک کوینالی‌اف» مدیر عامل دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان گفت: این کمک براساس دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و مطابق با تصمیم کابینه دولت به قرقیزستان اختصاص داده شده است.

وی هدف از تخصیص و تقدیم این کمک فنی را مساعدت در برگزاری شایسته نشست سران اعضا سازمان همکاری شانگهای که برای اولین بار در پایتخت قرقیزستان برگزار می‌شود، عنوان کرد.

بنابراین گزارش در جمع کمک‌های فنی روسیه که هیچ هزینه‌ای برای قرقیزستان نداشته، پنج وسیله نقلیه زره‌پوش «BMW 760» کلاس تشریفاتی، 10 مینی‌بوس «فورد ترانزیت» و یک بالگرد «Mi-8 VIP» نیز موجود است.

نشست سران کشورهای اعضا و کشورهای ناظر سازمان همکاری شانگهای روز 22 شهریور (13 سپتامبر) در بیشکک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول