اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح:‌

تشکیلات قضائی تضمین کننده سلامت جامعه است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح‌ کشور گفت: تشکیلات قضائی تضمین کننده سلامت جامعه است و نقش به‌سزایی در ارتقای سلامت اجتماع دارد.

تشکیلات قضائی تضمین کننده سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام محمد‌کاظم بهرامی‌ در جمع مسئولان قضائی‌‌ استان کرمان اظهار داشت: دستگاه قضائی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که باید شناسایی شود و به مرور فرهنگ‌سازی و استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر دستگاه قضائی به صورت صحیح در موضوع‌ها مداخله کند، می‌تواند کاستی‌ها را جبران کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح‌ کشور با اشاره به اهمیت نصیحت و تذکر در اسلام افزود: مرحله اول در ورود دستگاه قضائی به موضوع‌ها‌، برخورد نیست بلکه هدف اصلاح مسائل است.

وی با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر سه مسئله مهم که کوتاهی در آن به هیچ عنوان جایز نیست، تصریح کرد‌: مسئله اول کوتاهی مرزداران و نیروهای نظامی و انتظامی در صیانت از مرزهای میهن است که به هیچ عنوان کوتاهی از آن قابل پذیرش نیست و مسئله دوم رسیدگی به مظالم و دادخواست‌ها است که نباید مورد کوتاهی قرار گیرد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور خاطر نشان کرد: مسئله سومی که هرگز تغافل و کوتاهی نسبت به آن جایز نیست، اصل به کارگیری افراد صالح و درستکار در پست‌ها و مسئولیت‌هاست که البته این مسئله در دستگاه قضائی از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که این دستگاه ‌باید سلامت جامعه و سایر دستگاه‌های جامعه را تضمین کند.

بهرامی اظهار داشت: نباید امور به آمار و آمارگرایی سوق پیدا کند که آن چه مهم و در خور ارزش است، تحقق اهداف و نتیجه مطلوب کارها است.

وی عنوان کرد: باید در راستای افزایش رضایت مردم گام برداشت و امید مردم را به دستگاه قضائی به عنوان ملجأ ستمدیدگان ارتقا‌ داد.

انتهای پیام/2446/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول