اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

معادن کردستان ساماندهی شده است

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه تدابیر لازم در راستای ساماندهی معادن صورت گرفته است، اظهار کرد: در کردستان فضا از این نظر کمی آرام شده است.

معادن کردستان ساماندهی شده است

مهدی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در مناطقی که دارای ظرفیت معدن هستند در نهایت سه تا پنج درصد منطقه معدنی به فرد متقاضی واگذار می‌شود، گفت: از این میزان متقاضی سه درصد را به اختیار خود برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود افراد غیرفنی به این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در ستاد اجرایی معادن برنامه‌ریزی لازم به منظور تسهیل و روانکاری درحوزه معدن انجام شده است.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در گذشته بحث معادن به دلیل تعداد زیاد افراد دخیل در آن با چالش‌هایی مواجه بود، گفت: با برگزاری هشت جلسه ستاد اجرایی به منظور رسیدگی به وضعیت معادن و تصمیم‌گیری درست در این رابطه رتبه نخست کشور را در برگزاری جلسات داریم.

مرادی یکی دیگر از مزایای تشکیل این ستاد را برقراری ارتباط مطلوب و سازنده با نهادهای مرتبط از جمله منابع طبیعی و محیط زیست عنوان کرد و افزود: مقرر شد این سازمان‌ها اعلام نظر در خصوص موافقت یا عدم موافقت با اجرای سایر مراحل را به بعد از اکتشاف موکول کنند.

وی با بیان اینکه در 27 تیرماه جاری و طی آخرین جلسه ستاد پهنه‌بندی بلوک‌ها به تصویب رسیده است، تصریح کرد: از این تاریخ به بعد ثبت معدن آزاد شده است، البته همزمان با ثبت، فرد متقاضی باید شرایط را ارائه دهد و امتیاز لازم که عدد 30 است را کسب کند.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ساماندهی لازم در این راستا صورت گرفته است، اظهار کرد: در استان فضا از این نظر کمی آرام شده است.

مرادی با تأکید بر اینکه هدف سازمان‌های مرتبط در این زمینه نیز تنها انجام صحیح کار و دلسوزی برای معادن است، اظهار کرد: با دستگاه‌های نظارتی نیز تعامل داریم و در این راستا شفاف عمل می‌کنیم.

وی اظهار کرد: از کسانی که در حوزه معدن صحبت می‌کنند درخواست دارم با مدارک مستدل و مستند و همچنین با اخذ استعلام از حوزه معدن به قضیه ورود کنند.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه رشد و شکوفایی معادن استان کردستان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول