اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خبر داد

احداث بزرگ‌ترین مرکز طلافروشی اصفهان در میدان امام علی(ع)

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: بزرگ‌ترین بازارطلافروش ها در میدان امام علی(ع) اصفهان دایر می‌شود.

احداث بزرگ‌ترین مرکز طلافروشی اصفهان در میدان امام علی(ع)

سید رضا حکیم‌فعال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با احیای میدان امام علی(ع) نه تنها مرکزیت این محدوده در طلافروشی از بین نمی‌رود بلکه این محدوده به بزرگ‌ترین مرکز طلافروشی اصفهان تبدیل می‌شود و اکنون نیز واگذاری واحدها به طلافروشان انجام شده است.

وی در مورد پیشینه میدان امام علی(ع) ادامه داد: میدان امام علی(ع) در زمان حکومت سجلوقیان اصلی‌ترین میدان شهراصفهان و مرکز اصلی تبادلات فرهنگی، اقتصادی بوده در زمان صفویه که میدان جدید احداث شد گرایش‌های کسب و کار و فعالیت‌های فرهنگی به سمت میدان جدید سوق پیدا کرد به طوریکه سبب ایجاد پراکندگی کسب و کار در میدان قدیمی امام علی(ع) شد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان افزود: با احداث خیابان عبدالرزاق این پراکندگی مضاعف شد و بازار بزرگ اصفهان که بزرگترین بازار سرپوشیده کشور بودکم کم از بین رفت.

این مسئول به ممنوعیت فعالیت مشاغل مزاحم در محدوده میدان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: مشاغلی که فعالیت آنها برای ساکنان محل و دیگر کسبه فعال مزاحمت ایجاد نمی‌کند همچنان در این محدوده باقی می‌ماند اما فعالیت مشاغلی که مزاحمت ایجاد می‌کنند و حضورشان در شان این میدان تاریخی نیست ممنوع می‌شود.

حکیم‌فعال خاطرنشان کرد: یک هزار و 728 واحد تجاری در محدوده میدان امام علی(ع)  توسط شهرداری اصفهان خریداری شده است و پلاک‌هایی نیز به عنوان معوض در اختیار مالکان قرار گرفته است.

انتهای پیام/63021/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول