اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی:

مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی هزار متر فرش بافتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: بافته‌های مددجویان زیرپوشش این نهاد در سه ماه نخست سال جاری به یک‌هزار و 35 متر مربع رسیده است.

مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی هزار متر فرش بافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، علیرضا مرادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 60 نفر از مددجویان در کار‌گاه‌های قالیبافی این نهاد مشغول به کار هستند، افزود: طی سه ماه نخست سال جاری بیش از 462 تخته فرش توسط این مددجویان بافته شده است.

وی تولیدات مددجویان را در زمینه‌ قالی و گلیم برشمرد و گفت: 5/395 مترمربع این محصولات قالی و 642 متر‌مربع آن گلیم است.

مرادی ارزش ریالی این تولیدات را یک میلیارد و 655 میلیون ریال برشمرد و اظهار کرد: گلیم فرش‌های تولیدی مددجویان 477 میلیون و 175 هزار ریال به فروش رسیده است و قالی‌های بافته شده نیز به ارزش یک میلیارد و 178 میلیون ریال در بازارهای داخلی و خارجی استان به فروش رفته است.

وی همچنین در خصوص طرح‌های اشتغال در بخش قالیبافی تصریح کرد: در حال حاضر این نهاد دارای 352 طرح جاری قالیبافی است که از این میزان 136 طرح در بخش گلیم و 216 طرح نیز در بخش تولیدات قالی در حال فعالیت هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های استان جایگاه بالایی را در تولیدات فرش به خود اختصاص داده‌اند، افزود: در حال حاضر به ترتیب شهرستان‌های شیروان، فاروج، اسفراین و بجنورد جایگاه برتر را در زمینه این تولیدات از آن خود کرده‌اند.

وی در خصوص ویژگی فرش‌های تولیدی این نهاد خاطرنشان کرد: فرش‌های تولیدی به دلیل کیفیت مناسب و تطابق با سلیقه مشتریان تقاضاهای خارجی دارد و به همین منظور به بازارهای جهانی و کشورهای مختلف صادر می‌شوند.

انتهای پیام/63002/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول