اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور گیلان:

پژوهش روش تبیین سیره رضوی است

مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور گیلان گفت: نگارش مقاله‏ علمی و پژوهش عمیق روش تبیین سیره رضوی در تحقق حماسه اقتصادی است.

پژوهش روش تبیین سیره رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا مظفری عصر امروز در ستاد خبری ششمین جشن‏های مردمی زیرسایه خورشید با تأکید بر اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید و حضور خدام در سطح شهرهای دیگر در ترویج فرهنگ رضوی موثر است، اظهار کرد: اگر خدام با برنامه‏های مدون بتوانند در انتقال گنجینه‏ معنوی رضوی به مردم به ویژه نسل جوان توفیق یابند، چنین حضور و جشنی بسیار ارزشمند و در راستای هدف ولایی ائمه است.

وی، بازشناسی اخلاق رضوی، انتقال آن با ابزارهای نوین به نسل نو، استفاده از صنعت سینما برای این هدف مقدس، تسهیل زیارت برای قشرهای کم‌توان به ویژه دانش‏آموزان و دانشجویان و... را در ترویج فرهنگ رضوی مهم دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه، با بیان اینکه آستان قدس می‏تواند در ترویج فرهنگ رضوی نقش‏آفرینی کند، گفت: موثرترین بخش در زمینه ترویج فرهنگ رضوی، آستان قدس بوده و گسترش جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در راستای این مهم بسیار تأثیرگذار است.

مظفری، با تصریح بر اینکه زیر سایه خورشید باید سطح انتظارات مشتاقان امام رضا (ع) را برآورده کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید تلاش شود تا نسل نو در چنین برنامه‏هایی سهیم شده و خود آن را برعهده گیرند.

وی، اطلاع‏رسانی در زمینه جشن‏های زیر سایه خورشید را کافی ندانست و یادآور شد: بسیاری از جوانان نسبت به چنین جشن‏هایی بی‏خبرند.

مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور گیلان درباره ترغیب جوانان به طرف مباحث دینی و معنوی متذکر شد: ابتدا باید بشیر و بعد نذیر بود و جلوه‏های زیبای ولایت و امامت را در قالب‏های پرجاذبه به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: دین را زیبا عرضه نکرده‏ایم و دین بهترین آرامش در زندگی است و اگر خوب معرفی شود نسل نو مشتاقانه آن را می‌طلبند.

مظفری، استفاده از هنرمندان متعهد و با نگارش داستان‏های کوتاه، رمان، سناریو و فیلمنامه، تولید و پخش آثار صوتی و تصویری و ایجاد مسابقات پرجاذبه‏ مستمر هفتگی با کمک رسانه‌ها در سطح بین‏الملل را از جمله روش‌های معرفی سبک زندگی رضوی به جوانان دانست.

وی نگارش مقاله‏ علمی و پژوهش عمیق را روش تبیین سیره رضوی در تحقق حماسه اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: هماهنگ‏سازی سیره‏ رضوی با تغییرات رخ داده در زندگی مردم به گونه‏ای که مردم قدرت تطبیق بیابند از جمله راهکارهای کاربردی کردن سبک زندگی رضوی است.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول