اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی:

هنر پویانمایی نابالغ است/ در بخش فیلمنامه هیچ اثری برگزیده نشد

عضو هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی گفت: هنر پویانمایی هنوز درگیر یافتن داستان، فیلم‌نامه و محتواست و تا این مشکلات حل نشود، هنر پویانمایی نابالغ است.

هنر پویانمایی نابالغ است/ در بخش فیلمنامه هیچ اثری برگزیده نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسن نیرومند عصر امروز در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی که در آستان مقدس امامزاده نور (ع) شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سبقه هنر پویانمایی در ایران برخی معتقد هستند که رشد فنی این هنر به بلوغ رسیده است اما تا مشکلات محتوایی حل نشود هنر پویانمایی نابالغ است.

وی با بیان اینکه پنجمین جشنواره پویانمایی رضوی از نابالغ بودن مستثنی نیست، تصریح کرد: هنر ترکیب خلاقانه عناصر متعدد در پیکره واحد است که انسان را به سمت حقیقت رهنمون می‎سازد.

انیمیشن نیازمند حامی مالی است

عضو هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی با اشاره به اینکه در بخش فیلم‌نامه هیچ اثری برگزیده نشده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان باید در انتخاب موضوعات دقیق‎تر عمل کنند و تحقیق را یک اصل بدانند.

نیرومند با تاکید بر اینکه هنرمندان در نگارش فیلم‌نامه سختگیرانه عمل کنند، افزود: انیمیشن نیازمند حامی مالی است و در این حوزه کمبود بودجه تولید احساس می‎شود.

وی از کسانی که آثارشان به بخش مسابقات این دوره از جشنواره راه یافت قدردانی کرد.

فقدان اثر برتر در بخش فیلمنامه هشدار جدی است

مسئول هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی با بیان اینکه هیئت داوران در بخش فیلم‌نامه موفق به انتخاب اثر خوب نشده است، گفت: این عدم انتخاب هشداری است که مسئولان برگزاری جشنواره باید آن را جدی بگیرند و راهکاری برای جبران این نقیصه در دوره‎های بعدی اتخاذ کنند.

علی‌رضا گلپایگانی با بیان اینکه ارائه فیلم‌نامه‎های خوب و ارزشمند در سایه حمایت مسئولان و ایده‎های خلاقانه اتفاق می‎افتد، اظهار داشت: اگر بودجه در بخش انیمیشن در حد مناسب باشد هنرمندان در این راستا بهتر می‎توانند نقش‎آفرینی کنند.

انتهای پیام/83001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول