اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گچساران خبر داد

افزایش 80 درصدی تولید انار در گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران از افزایش افزون بر 80 درصدی تولید انار در سطح باغات این شهرستان خبر داد.

افزایش 80 درصدی تولید انار در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عطاء‌الله مهدی‌پور ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران این شهرستان گفت: گچساران قابلیت‌های مهمی در زمینه توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن دارد.

وی حمایت از کشاورزان، ارائه تسهیلات کم‌بهره، سرکشی و حضور مستمر کارشناسان کشاورزی را از جمله عوامل موثر در افزایش انگیزه برای کشاورزان دانست.

کاشت انار در 150 هکتار از باغات گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به تولید مطلوب محصول انار در سطح باغات گچساران افزود: امسال افزون بر 150 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت درخت انار رفت و تاکنون محصول خوبی جمع‌آوری و برداشت شده است.

وی با اعلام پیش‌بینی یک‌هزار و 350 هکتاری تولید انار در این شهرستان تصریح کرد: طبق بررسی کارشناسان و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، برداشت انار در باغات گچساران امسال در هر هکتار 9 تن است.

مهدی‌پور با بیان این‌که امسال نسبت به سال گذشته افزون بر 80 درصد افزایش تولید انار در سطح شهرستان داشته‌ایم، همکاری کشاورزان با کارشناسان و متخصصان کشاورزی و بکارگیری برخی راه‌ حل‌های مهم را در این زمینه موثر دانست.

وی شرایط آب و هوایی و نیز مبارزه بیولوژیکی کشاورزان با کرم گلوگاه انار را از عوامل موثر در افزایش تولید انار در سطح باغات این شهرستان عنوان کرد.

مهدی‌پور مناطق دیل، مارین، شامبراکان و نارک را از مناطق و روستاهای مستعد برای کشت انار برشمرد و یادآور شد: رب انار و ناردانه از جمله فرآورده‌های انارهای برداشت‌شده است که مورد استفاده خانواده‌ها در مصارف مختلف قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران برنامه‌ریزی برای پیوند محصول پربازده به محصول کم‌بازده را از برنامه‌های در دست اقدام برای افزایش تولید انار عنوان کرد و همکاری مطلوب کشاورزان در این زمینه را خواستار شد.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول