اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی خراسان رضوی:

نمایشنامه‌خوانی با کمبود منابع علمی مواجه است

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های هنر نمایشنامه‌خوانی کمبود منابع است، گفت: نمایشنامه‌خوانی به منابع مدونی برای تعریف اصول کلی این هنر نیاز دارد.

نمایشنامه‌خوانی با کمبود منابع علمی مواجه است

راحله فرستاده در حاشیه برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: با نمایشنامه «نذر» در جشنواره شرکت کرده‌ام که خودم نویسنده متن نمایشنامه نیز هستم.

وی ادامه داد: ایده طرح متن نمایش را از یکی از بچه‌های کانون گرفتم که نذر کرده بود در صورت شفای مادرش تمام عروسک‌های خود را به حرم امام رضا(ع) هدیه کند.

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی استان خراسان رضوی با بیان اینکه بنده در هر سه دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی حضور داشتم تصریح کرد: نمایشنامه‌خوانی هنر نوپایی است و هیچ منبع علمی موثق در ایران ندارد.

وی اضافه کرد: برای مطالعه در خصوص نمایشنامه‌خوانی باید به منابع خارجی مراجعه کرد و در منابع ایرانی و پایان‌نامه‌های دانشجویی رشته تئاتر نیز منبع قابل توجهی وجود ندارد.

فرستاده ابراز داشت: جشنواره دوره اول و دوم که در خراسان رضوی برگزار شد دارای برخی نقاط ضعف بود به‌طوری که در برخی مواقع مرز بین روخوانی، پرده‌خوانی، نقالی و تئاتر و نمایشنامه‌خوانی از هم تفکیک نمی‌شد.

وی اضافه کرد: باید تجربیات دو جشنواره قبلی را به رشته تحریر درآورد تا همه از این تجربیات استفاده کنند.

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی استان خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه از میزبانی خوب همدان تشکر می‌کنم که برخورد بیسار خوبی با بچه‌ها داشتند، اذعان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی به رفع اشکالات و نقاط ضعف در هنر نمایشنامه‌خوانی کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: نمایشنامه‌خوانی به منابع مدونی برای تعریف اصول کلی این هنر نیاز دارد.

فرستاده با بیان اینکه جشنواره به استعدادیابی کودکان بسیار کمک کرده است، اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گام‌های خوبی را در ترویج هنر نمایشنامه‌خوانی برداشته و نقشی کلیدی در رشد و تعالی این هنر به عهده دارد.

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی استان خراسان رضوی با بیان اینکه سه دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی سیر صعودی را طی کرده است، افزود: کارهای ارائه شده در این دوره از جشنواره نسبت به دو دوره قبلی قوی‌تر هستند که این نشان از سیر صعودی جشنواره دارد.

انتهای پیام/89019/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول