اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد

تلاش برای تحقق اولویت‌های کاری اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال اولویت‌های کاری در اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در نظر گرفته‌ایم که در راستای تحقق این اولویت‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

تلاش برای تحقق اولویت‌های کاری اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بعضی از اولویت‌ها در حوزه کاری اوقاف و امور خیریه ذاتی بوده که شامل احیای موقوفات، اجرای نیت واقفین، ترویج وقف و اجرای وقف‌های جدید است.

وی افزود: در کنار این اگر بخواهیم این سه رسالت را انجام دهیم باید یک سری مقدمات انجام گیرد.

مصائبی با بیان اینکه در زمینه ترویج وقف جدید باید موقوفاتی که فرسوده شده و امکان دارد مردم از دیدن این موقوفات دل زده شده و دیدگاهشان نسبت به وقف تغییر کند، ابراز داشت: در این زمینه پروژه‌هایی تعریف کرده و از سرمایه گذاران دعوت کردیم تا در این زمینه سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: یک بخش از این موقوفات را با بنیاد توسعه قرارداد بستیم تا اقدامات لازم را انجام دهد که در حال حاضر در شهرستان‌ها 30 پروژه را احصار کردیم و از برنامه‌های ما این است تا بتوانیم این پروژه‌ها را آماده کنیم.

مصائبی تصریح کرد: از برنامه‌های اولویتی ما این است که ارتباط استیجاری را با همه مستاجرین برقرار کرده تا احیای موقوفه کنیم و بتوانیم وقف جدید را ترویج دهیم.

وی افزود: در این زمینه به همه شهرستان‌ها ابلاغ شده، امید است آن چیزی که حق واقف بوده انجام شود و همه مردم نسبت به بحث وقف آگاهی بیشتری پیدا کنند و ما نیز وظایفمان را در این زمینه انجام دهیم.

مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث آموزش کارکنان اشاره کرد و عنوان داشت: یک سری آموزش‌های کلی از طرف سازمان و یک سری آموزش‌‌‌‌های استانی در این زمینه داریم و بخشی از آموزش‌ها نیز توسط استانداری اعلام می‌شود.

وی افزود: یک سری آموزش‌ها که در سال 92 و در دو ماه اخیر انجام شده شامل این است که در هر واحد نسبت به معاونت مرتبط در زمینه بحث سیستماتیک آموزش داشتیم و چنانچه در زمینه آموزش کارکنان نیاز باشد با بستن قرارداد با آموزشکده‌ها آموزش‌های لازم صورت می‌گیرد.

مصائبی خاطرنشان کرد: هر سال در بحث آموزش کارکنان آموزش‌های تخصصی نسبت به بحث‌های حقوقی، اوقافی و یا اداری در برنامه داریم.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول