اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

واگذاری 10 رقبه زمین توسط واقفان کاشانی / وقف زمین 5 میلیارد ریالی توسط خیر کاشانی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از وقف 10 رقبه زمین توسط واقفان کاشانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

واگذاری 10 رقبه زمین توسط واقفان کاشانی / وقف زمین 5 میلیارد ریالی توسط خیر کاشانی

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: خیر کاشانی حاج‌رضا بخشی، 6 دانگ از عرصه و اعیان قطعه زمینی به مساحت 370 متر مربع به ارزش پنج میلیارد ریال را وقف ساخت مسجد و حسینیه کرد.

وی خاطرنشان کرد: این قطعه زمین در خیابان امیرکبیر، کوچه سادات است که هزینه ساخت مسجد و حسینیه نیز توسط حاج‌رضا بخشی خیر کاشانی تامین می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان همچنین از وقف یک قطعه زمین به مساحت 232 متر مربع به ارزش تقریبی 350 میلیون ریال خبر داد و گفت: واقف کاشانی حاج حسن پیمان‌فر این قطعه زمین را در میدان شهیدان زارع مجرد، 12 متری مهدیه برای احداث مسجد و حسنیه وقف کرده است.

وی همچنین با اشاره به این‌که واقفان حسین شاهمیری و اذمیر افتخاری‌نیا نیز هر یک 300 متر مربع زمینی را در قمصر کاشان برای احداث مسجد و حسینیه وقف کردند، افزود: ارزش زمین وقف شده توسط این واقف بالغ بر 90 میلیون ریال است. 

این مسئول با اشاره به این‌که واقفان از ابتدای سال‌جاری تاکنون 10 رقبه زمین را با نیت‌های مختلف وقف کرده‌اند، گفت: وقف‌های انجام شده توسط واقفان کاشانی، باعث رونق بخشیدن به حرکت عظیم وقف در جامعه شده است. 

اسماعیل‌پور همچنین اجرای طرح‌های مثبت از سوی نهاد اوقاف در سطح کشور و استان در طول سال و همچنین اجرای برنامه‌های تشویقی و تبلیغی تاثیرگذار را از جمله مهمترین عوامل افزایش وقفیات در شهرستان کاشان قلمداد کرد.

وی همچنین تلاش کارکنان اوقاف را برای اجرای نیت واقفان موجب اعتماد مردم به وقف و در نتیجه انجام وقف‌های جدید عنوان کرد و بر نقش فرهنگ و ماهیت وقف در بهبود رفاه و آسایش جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/2406/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول