اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

ثبت وقف جدید 18 هکتاری در استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت وقف جدید 18 هکتاری در استان زنجان خبر داد.

ثبت وقف جدید 18 هکتاری در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توسعه موقوفات و تشویق مردم به انجام عمل وقف از جمله اقداماتی است که توسط اداره‌کل اوقاف استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه موقوفات و تشویق مردم برای انجام این عمل با ترویج فرهنگ وقف صورت می‌گیرد، اضافه کرد: سالانه برنامه‌های مختلفی به صورت مستمر در بحث ترویج فرهنگ وقف در استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 400 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این موقوفات شامل امامزاده‌ها، بقاع، مساجد و سایر موقوفات استان هستند.

وی در ادامه با اشاره به ثبت وقف جدید در استان زنجان افزود: این وقف در قالب زمین 18 هکتاری است و در روستای یامچی واقع شده است.

باقری در ادامه به برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: سالانه قریب به 50 برنامه توسط اداره‌کل اوقاف استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها به صورت مستمر و برخی نیز به صورت مناسبتی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و برنامه‌های دهه ولایت از جمله برنامه‌های اجرایی اداره‌کل اوقاف استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به اجرای برنامه‌های اداره‌کل اوقاف در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این دهه در همه مساجد استان که شمار آنها به بیش از یک‌هزار و 500 باب می‌رسد، اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های این دهه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان، افزود: امسال برنامه‌های این دهه به صورت ویژه در 12 امامزاده برگزار می‌شود، ولی در سایر بقاع نیز برنامه‌های فرهنگی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول