اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان دهگلان خواستار شد

معرفی آثار فردی و اجتماعی وقف در جامعه

فرماندار شهرستان دهگلان با اشاره به آثار ارزشمند سنت وقف گفت: آثار فردی و اجتماعی وقف در جامعه باید به صورت کامل معرفی شود.

معرفی آثار فردی و اجتماعی وقف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، محمد رضایی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر اوقاف دهگلان و افتتاح ساختمان اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار داشت: احیای فرائض و سنت‌های دین مبین اسلام بعد از پیروزی انقلاب در کشور با شتاب قابل توجهی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری‌های حکیمانه رهبران این نظام بسترهای لازم برای گسترده‌ای فعالیت‌های حسنه و خدمت صادقانه در کشور کاملا مهیا است.

وی به احیای سنت وقف و بهره‌برداری بهینه از منابع وقفی بعد از پیروزی انقلاب در ایران اسلامی اشاره و اضافه کرد: با توجه به جایگاه سنت وقف در جهان اسلام و نقش آن در تحقق عدالت اجتماعی برای ترویج این مهم به منظور ورود بیش از پیش جامعه به آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گفته فرماندار شهرستان دهگلان، وقف از جمله سنت‌های حسنه است که در دین اسلام بر آن تاکیدات شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های درست آثار فردی و اجتماعی وقف در جامعه شناسانده شود تا مردم رغبت بیشتری به وقف کردن اموال خود داشته باشند.

این مسئول اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی جایگاه وقف و اقدامات انجام شده در این زمینه را ضروری دانست و اضافه کرد: خدمات و فعالیت‌هایی که در بخش وقف توسط مسئولین صورت می‌گیرد باید برای جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وی بر شناسایی و رفع موانع سد راه توسعه و گسترش سنت وقف در جامعه تاکید کرد و اذعان داشت: وقف از جمله اعمال و کارهای قابل ستایش اسلام است که باید با آسیب‌شناسی و رفع موانع آن زمینه افزایش اعتماد مردم به این امر را در جامعه فراهم کرد.

گفتنی است؛ افتتاح ساختمان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دهگلان و معرفی نخستین مدیر این اداره با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/79013/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول