اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گرگان:

موزه وقف در یکی از امامزادگان گلستان راه‎اندازی می‎شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از راه‎اندازی موزه وقف و بقاع متبرکه در یکی از امامزادگان استان در سال‌جاری خبر داد.

موزه وقف در یکی از امامزادگان گلستان راه‎اندازی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد صبح امروز در جلسه مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار داشت: در موزه وقف اشیای تاریخی موجود در امامزادگان و موقوفات، نسخ خطی، نسخ قرآن، سنگ قبرهای قدیمی با قدمت یک‌هزار و 200 ساله در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت که این مهم به منظور حفظ آثار و پشتیبانی و ترویج فرهنگ وقف انجام می‎گیرد.

وی از انعقاد تفاهم‎نامه‎ای با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به منظور تکمیل طرح‎های نیمه تمام در امامزادگان خبر داد و تصریح کرد: ادامه کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در زمینه گردشگری مذهبی همکاری خوبی داشتند که در این راستا قرار شد کارهای عمرانی اوقاف و امور خیریه با هماهنگی این اداره انجام شود تا به بافت تاریخی امامزادگان آسیبی وارد نشود.

ضریح مطهر امامزاده ابوالقاسم (ع) رونمایی می‎شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از رونمایی ضریح مطهر امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای معصوم‎آباد خبر داد و بیان داشت: این آئین معنوی در دهه کرامت با حضور مسئولان، هیئت‎امنای امامزاده و اقشار مختلف مردم انجام می‎شود.

سلیمانی‎فرد نقش اهالی روستای معصوم‎آباد را در ساخت ضریح مهم خواند و افزود: یکی از خیرین اهل روستای معصوم‌آباد 120 میلیون ریال برای تهیه زمین اهدا کرد و مابقی هزینه از سوی مردم این روستا تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و موسسه فرهنگی یاسین جوان اقدام به یک برنامه فرهنگی کرده است که در این راستا قرائت خاصه علی‌بن موسی‎الرضا (ع) در آستان مقدس امامزادگان و اماکن متبرکه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء قرائت می‎شود همچنین یک مسابقه پیامکی نیز در این راستا پیش‎بینی شده است.

برای امر به معروف و نهی از منکر همه مامور به تکلیف هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از چاپ 4 هزار نسخه ویژه‎نامه به مناسبت ولادت ثامن‌الحجج (ع) با محوریت «خورشید شرق» خبر داد و بیان داشت: در این ویژه‎نامه به زندگی سراسر برکت امام رضا (ع) پرداخته شده و در اختیار مردم قرار می‎گیرد.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه برگزاری برنامه‎های فرهنگی با اولویت سالم‎سازی جامعه از ناهنجاری‎ها تدارک دیده شده است، گفت: برای امر به معروف و نهی از منکر همه مامور به تکلیف هستند و این فریضه الهی باید در تمام اوقات سال ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول