اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان های هرمزگان:

توجه به کرامت انسانی از اصول زندانبانی اسلامی است

مدیرکل زندان‌های هرمزگان با بیان اینکه زندانبانی در نظام اسلامی با نظام سلطه و استکباری متفاوت است گفت: این در حالی که در نظام‌های استکباری هیچ توجهی به اصلاح و تربیت نمی‌شود.

توجه به کرامت انسانی از اصول زندانبانی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، اکبر سلیمانی ظهر امروز در بازدید از اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی این شهر افزود: رسیدگی به تغدیه، بهداشت و توجه به آموزش مددجویان از اولویت‌های زندانبانی اسلامی است در حالی که در نظام استکباری وضعیت بسیار متفاوت است.

وی بیان داشت: یکی از والاترین سیتسم‌های زندانبانی، در ایران اسلامی اجرا می‌شود که هدف نظام قضایی آن حبس زدایی و زندان زدایی است.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان اظهار کرد: زندان پایان عمر غفلت و آغازی برای زندگی هدفمند مددجویان است که شرایطی مناسب برای اصلاح و تربیت آنان در زندان‌های استان فراهم شده است.

سلیمانی بر نظم و امنیت در زندان‌های استان تاکید کرد و افزود: امنیت یکی از مهمترین ارکان زندان‌هاست که با هوشیاری و مسئولیت‌پذیری نهادینه می‌شود و مسیر را برای باز سازی شخصیت و هدفمند کردن زندگی مددجویان هموارتر می‌کند.

وی روزمرگی را آفتی در کار دانست و خطاب به کارکنان گفت: باید با ایده‌های جدید و راهکارهای مناسب، فعالیت‌ها را در زندان‌ها ارتقا بخشید.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان همچنین در بازدید از مجتمع کشاورزی اردوگاه رودان، اشتغال مددجویان را یکی از دغدغه‌های سازمان زندان‌ها عنوان و تصریح کرد: اشتغال پایدار موجب کاهش آمار جرائم می‌شود و وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است تا با استفاده از حداکثر توان، اشتغالزایی را نهادینه کنند.

سلیمانی عنوان کرد: در زندان‌های هرمزگان هم با تلاش مضاعف کارکنان، شرایط مناسبی برای اشتغال مددجویان فراهم شده به گونه‌ای که برای حدود دو هزار نفر از مددجویان در بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی و خدماتی به صورت مولد و غیر مولد شغل ایجاد شده است.

وی خواستار حمایت‌های مادی و معنوی بیشتر از زندانیان بعد از آزادی شد تا بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.

انتهای پیام/2310/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول