اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی گلستان خبر داد:

خرید بیش از 206 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گلستان

مدیر تعاون روستایی گلستان از خرید بیش از 206 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در سال گذشته خبر داد.

خرید بیش از 206 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی رجایی ظهر امروز در جمع مدیران ادارات تعاون روستایی استان اظهار داشت: 93 غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی در استان گلستان ایجاد و به بهره‎برداری رسیده است.

وی از تامین و توزیع 24 هزار تن کود شیمیایی، آلی، ریزمغذی و سموم نباتی در استان خبر داد و تصریح کرد: حدود 23 هزار تن بذر گواهی شده در استان تهیه و بین کشاورزان توزیع شده است.

تهیه و توزیع 70 هزار تن نهاده دامی در گلستان

مدیر تعاون روستایی گلستان خاطرنشان کرد: تعداد 30 دستگاه ماشین آلات و اداوت کشاورزی برای شرکت تعاونی‎های استان تامین و توزیع شده است.

رجایی از تهیه و توزیع 70 هزار تن نهاده دامی در استان خبر داد و یادآور شد: با تلاش‎های صورت گرفته توانستیم نسبت به احداث انبارهای چندمنظوره با ظرفیت 2 هزار و 500 تن در استان مبادرت کنیم که این اقدامات از جمله کارهای شاخص تعاون روستایی و شبکه تعاونی‎ها بوده است.

وی با بیان اینکه سه واحد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و دامی با ظرفیت 90 تن در گلستان احداث شده است، ادامه داد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 254 هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی برای تعاونی‎های استان جذب شده است.

ایجاد تعاونی‎ها باید با هدف ایجاد اشتغال مولد باشد

مدیر تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور باید به 25 درصد افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: ایجاد تعاونی‎ها باید برای بیکاران با هدف ایجاد اشتغال مولد باشد.

رجایی با تاکید بر اینکه پیشرفت، گسترش، تقویت تعاون، توسعه عملیات اقتصادی، بازرگانی و خدمات تعاونی در روستاها یکی از اهداف سازمان تعاون روستایی است، بیان داشت: سازمان تعاون روستایی گرگان و گنبدکاووس به استعداد دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس ایجاد شد.

وی گفت: در سال 1376 با استان شدن این منطقه و توسعه سازمان و شبکه تعاونی، تعداد شش شعبه در شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، علی‎آبادکتول، کردکوی و بندرترکمن و دو نمایندگی در شهرستان‎های آق‎قلا و آزادشهر ایجاد شد.

انتهای پیام/83001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول