اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گرگان:

جشن زیر سایه خورشید باید موج‎آفرین و بصیرت‎افزا باشد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: برنامه‎های دهه کرامت به خصوص جشن ملی زیر سایه خورشید باید در جامعه موج‎آفرینی و شورآفرینی کند و از بستر این شور به سمت شعوری حرکت کنیم که زمینه ساز بصیرت‎افزایی باشد.

جشن زیر سایه خورشید باید موج‎آفرین و بصیرت‎افزا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان، اظهار داشت: برگزاری برنامه‎های زیر سایه خورشید که همراه با سخنرانی و تبیین سیره رضوی تدارک دیده شده است در جامعه تاثیرگذار خواهد بود و نیز شأن و جایگاه امامزادگان در این برنامه‎ها به مردم انتقال داده می‎شود.

وی تاکید کرد: باید فضای جامعه را به سمتی سوق دهیم تا بستری برای رعایت حریم عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود تا در سایه این مهم مردم به نشاط معنوی برسند.

برنامه‎های دهه کرامت و جشن زیر سایه خورشید به دنبال تکریم امامزادگان است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه قرآن، اهل‎بیت (ع) و وجود عرشی امام رضا (ع) مردم را با حیات طیبه آشنا می‎کند، یادآور شد: تکریم بنی‎آدم به وسیله مشعل‎های هدایت و امامزادگان می‎تواند انسان را از حیات مادی به حیات طیبه رهنمون سازد.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه امام رضا (ع) و امامزادگان محبوب قلوب مسلمانان اعم از شیعه و سنی هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه امامزادگان در مسیر حیات طیبه و نشر معارف اسلام و قرآن تلاش کردند سبب شده تا مردم حتی پس از قرن‎ها بر اعتقادات خود پابرجا و به آن افتخار کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‎های دهه کرامت و جشن زیر سایه خورشید به دنبال تکریم امامزادگان است، بیان داشت: ایجاد شور در قالب برنامه‎های فرهنگی باید همه ما را به شعوری فرا بخواند که سیره امام رضا (ع) و امامزادگان را در جامعه نهادینه تا جوانان به اهل‎بیت (ع) و امامزادگان متوسل شوند.

دشمن به قدرت نرم ایمان و وحدت کلمه مسلمانان طمع کرده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه تلاش در جبهه فرهنگی مقابله با جنگ نرم دشمن است، بیان داشت: در این جبهه ملت مسلمان ایران دارای قدرت نرم ایمان و وحدت کلمه است که دشمن به آن طمع کرده لذا تقویت برنامه‎های فرهنگی می‎تواند بسیار در جامعه اثرگذاری کند.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه جشن زیر سایه خورشید با هدف بصیرت‎افزایی و تقویت قدرت نرم ورود کند، گفت: اگر بتوانیم باورها را در جامعه تقویت کنیم در این جنگ نرم پیش‎روی خواهیم کرد در غیر اینصورت مجبور به عقب‎نشینی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی امامزادگان و بقاع متبرکه استان وضعیت خوبی در زمینه قطب فرهنگی شدن دارند، اظهار داشت: امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده یحیی ابن‎زید (ع) گنبدکاووس و امامزاده محمد‎ابن زید (ع) آزادشهر به قطب فرهنگی تبدیل شده‎اند البته ما هیچ وقت به وضع موجود راضی نیستیم چراکه اگر به این حد راضی شویم از نقطه مطلوب فاصله خواهیم گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه در جبهه فرهنگی همواره مشکلات، موانع و کمبودها وجود دارد، ابراز داشت: باید تلاش کنیم در این حوزه راسخ‎تر گام برداریم و هدفی که مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه ترسیم کردند را محقق کنیم.

انتهای پیام/83001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول