اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تداوم بی‌توجهی‌های دولت به بازنشستگان

پرداخت قطره‌چکانی مطالبات داد و فریاد بازنشستگان را درآورده است

پرداخت بدهی یک‌هزار و 830 میلیارد تومانی بدهی دولت به بازنشستگان داد و فریاد‌های بازنشستگان را درآورده است، البته هفت ساله شدن این بدهی به معنای این است که مسئولان دولتی گوش شنوایی برای خواسته‌های این افراد ندارند.

پرداخت قطره‌چکانی مطالبات داد و فریاد بازنشستگان را درآورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از سال 1386 با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، بازنشستگان حدود یک‌هزار و 830 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند، امروز هشت سال از بدهی دولت به بازنشستگان می‌گذرد، اما تنها یک‌سوم از این بدهی به صورت قطره‌چکانی پرداخت شده و این موضوع سبب گلایه‌ها و شکایت‌های بازنشستگان شده، تداوم یافتن بی‌توجهی‌های دولت و مسئولان بالا‌دستی به بازنشستگان توجیه‌پذیر نیست و امیدواریم دولت یازدهم با توجه و نگاه ویژه به مشکلات قشر بازنشسته درصدد پرداخت کامل این بدهی به این افراد باشد.

* ‌تنها 30 درصد از مطالبات بازنشستگان پرداخت شده است

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با بیان اینکه هشت سال از عمر بدهی دولت به بازنشستگان گذشته، گفت: اما طی این سال‌ها تنها 30 درصد از مطالبات یک‌هزار و 830 میلیارد تومانی بازنشستگان پرداخت شده است.

مجید روستایی امروز با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته دولت هیچ توجهی به بازنشستگان نداشته است، اضافه کرد: عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان، عدم افزایش حقوق این افراد براساس نرخ تورم و عدم رسیدگی به مشکلات درمانی قشر بازنشسته ادعای بی‌توجهی‌های دولت را به این افراد ثابت می‌کند.

وی به میزان بدهی دولت به بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: دولت از سال 1386 تاکنون یک‌هزار و 830 میلیارد تومان به بازنشستگان بدهکار است.

*‌ روش‌های دولت برای پرداخت بدهی بازنشستگان نا‌درست است

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با بیان اینکه اما این مطالبات هنوز پرداخت نشده و همچنان بر سر جای خود باقی مانده، چرا که روش‌های دولت در راستای پرداخت بدهی خود به بازنشستگان نا‌درست است، تصریح کرد: البته طی این سال‌ها بخش محدودی از این بدهی پرداخت شده است و نحوه پرداخت بدهی بازنشستگان به اصلاح قانون نیاز دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه مقرر شده که این بدهی در قالب فروش سهام به بازنشستگان پرداخت شود، اما در حال حاضر سهام قابل عرضه‌ای برای پرداخت بدهی بازنشستگان وجود ندارد، افزود: مجلس شورای اسلامی ماده‌ای را در طرح قانون خدمات مدیریت کشوری مبنی بر پرداخت حقوق ناشی از اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری با فروش سهام تصویب کرده است.

روستایی تاکید کرد: البته مجلس با تصویب این ماده قانونی دست دولت را برای عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان باز گذاشته و سهام کارخانه‌هایی که سود قابل توجهی ندارد برای پرداخت این مطالبات در نظر گرفته شده است.

* ‌ماده 136 قانون خدمات مدیریت کشوری باید اصلاح شود

وی اضافه کرد: بازنشستگان برای دریافت مطالبات خود خواستار اصلاح قانون هستند و ماده 136 قانون خدمات مدیریت کشوری باید اصلاح شود.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با بیان اینکه مطالبات بازنشستگان فرهنگی هنوز روی زمین مانده، یادآور شد: اخبار اعلام شده مبنی بر پرداخت این مطالبات همانند وعده‌های تو‌خالی می‌ماند.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای کامل قانون از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های فرهنگیان بازنشسته است، اظهار کرد: بی‌توجهی‌های مسئولان مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان روز به روز درصد آسیب‌پذیری این افراد را افزایش می‌دهد و بازنشستگان با حدس، گمان و وعده‌های تو‌خالی و تحقق نشدنی قادر به زندگی نیستند.

* ‌بی‌توجهی‌های دولت به مشکلات بازنشستگان دامن می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازنشستگان در زمان پیری و کهنسالی خود هر روز با بیماری‌ها و هزینه‌های بالای زندگی مواجه هستند و البته افزایش نرخ تورم نیز مشکلات و هزینه‌های این افراد را دو‌چندان کرده، در کنار تمام این موارد بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های دولت نیز به مشکلات بازنشستگان دامن می‌زند و مسئولان دولت نباید بیش از این با بی‌توجهی‌های خود نمک بر زخم‌های بازنشستگان بپاشند.

*‌ مطالبات 1830 میلیارد تومانی بازنشستگان به صورت صدقه‌گونه پرداخت می‌شود

معاون پیگیری امور معیشتی کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: مطالبات بازنشستگان پس از گذشت سال‌ها انتظار به صورت صدقه‌گونه پرداخت می‌شود.

رضا باغبانی با بیان اینکه بی‌توجهی‌های دولت و مسئولان بالا‌دستی بازنشستگان و به ویژه فرهنگیان بازنشسته را در تنگنا‌های سخت معیشتی قرار داده، ابراز داشت: مطالبات هشت ساله بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگیان بازنشسته در مقابل بدقولی‌ها و بی‌توجهی‌های دولت و سازمان بازنشستگی کشوری فرهنگی‌وار رفتار می‌کنند، عنوان کرد: دولت نباید به گونه‌ای رفتار کند که فرهنگیان بازنشسته ناچار به رفتاری غیرفرهنگی شوند.

*‌ پرداخت اقساطی مطالبات بازنشستگان عادلانه نیست

معاون پیگیری امور معیشتی کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه هیچ انصاف، عقل و مروتی حکم نمی‌کند که مطالبات فرهنگیان بازنشسته به صورت اقساطی از سوی دولت پرداخت شود، افزود: قشر فرهنگی موجود در سطح جامعه یکی از اقشار آسیب‌پذیر هستند و حقوق فرهنگیان بازنشسته براساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه شیوه پرداختی دولت در راستای پرداخت مطالبات پنج ‌ساله فرهنگیان بازنشسته مورد قبول این افراد نیست و تبعیض در پرداخت‌های دولت سبب افزایش نارضایتی‌های فرهنگیان بازنشسته شده، گفت: بی‌توجهی‌های دولت و مسئولان بالا‌دستی فرهنگیان بازنشسته را در تنگنا‌های سخت معیشتی قرار داده است.

*‌ مجلسی‌ها درصدد اصلاح قانون نحوه پرداخت مطالبات بازنشستگان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دولت و مجلس باید با اصلاح ماده قانونی پرداخت مطالبات بازنشستگان در راستای رسیدگی به وضعیت این افراد تلاش کنند، چرا که شیوه فعلی سبب نا‌رضایتی‌ها و شکایت‌های این افراد شده و اصلاح قانون نحوه پرداخت بدهی دولت به بازنشستگان از مهم‌ترین خواسته‌های این افراد است و مجلسی‌ها باید با بررسی و انجام مطالعات موردنظر نسبت به رسیدگی به این وضعیت اقدام کنند.

==============

گزارش از: پروین احمدی

==============

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول