اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان فولاد کرمان:

حقوق تیرماه بازنشستگان فولاد پرداخت شد

مدیرعامل کانون بازنشستگان فولاد استان کرمان گفت: مبلغ 580 هزار تومان از حقوق تیرماه بازنشستگان فولاد کرمان امروز به حساب آنها واریز شده است.

حقوق تیرماه بازنشستگان فولاد پرداخت شد

هوشنگ انکوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مبلغ 580 هزار تومان از حقوق تیرماه بازنشستگان فولاد کرمان امروز به حساب آنها واریز شده است و در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم، حقوق تیرماه این بازنشستگان را به طور کامل به حساب آنها واریز کنیم.

وی افزود: توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمان نامه‌ای به رئیس جمهور بابت رسیدگی به وضعیت بازنشستگان فولاد نوشته شده و در حال پیگیری است.

انکوتی بیان کرد: با توجه به 25 درصد اضافه حقوق در سال جاری که بر اساس تورم به تمام بازنشستگان کشوری، لشکری و کارکنان دولت اضافه شد با این اضافه حقوق سال جاری، تنها 50 درصد بازنشستگان ذغال‌سنگ کرمان حقوق آنها به 700 هزار تومان رسیده است که این حداقل حقوق نسبت به ادارات دیگر و حتی تامین اجتماعی است.

وی عنوان کرد: بدهی سازمان امیدروم به مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمان، برای درمان بازنشستگان فولاد بیش از 8 هزار میلیارد تومان است که از سال 91 به این مراکز پرداخت نشده است و آنها می‌گویند، پول نداریم، پرداخت کنیم و این بدهی را بر عهده صندوق بازنشستگان فولاد گذاشته‌اند.

انکوتی گفت: سازمان امیدروم به تعهدات خود عمل نکرده و سبب شده که قرارداد مابین صندوق بازنشستگان کرمان و مراکز بهداشتی و درمانی در حال لغو شدن باشد و این یک خطر بزرگ برای بازنشستگان با توجه به بیماری‌هایی که آنها بر اثر کار کردن در معادن به آن مبتلا شده، محسوب می‌شود.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فولاد کرمان تصریح کرد: با اجرای دستورالعمل دولت مابه‌التفاوت پرداخت نظام هماهنگی حقوق بازنشستگان فولاد از تاریخ اول فروردین سال 88 موافقت آن گرفته شد که از همان زمان باید اجرا می‌شد که این اتفاق نیفتاد و این مابه‌التفاوت برای بازنشستگان از اول فروردین 91 محاسبه شده که هنوز به دلیل نبود بودجه پرداخت نشده است.

وی بیان داشت: کسورات بازنشستگی شرکت فولاد از دولت داشته‌ایم و این کسورات در سال 78 در زمان دولت خاتمی به 7.3 میلیارد تومان رسیده بود که بدهی وزارت صنعت و معدن به صندوق بازنشستگان فولاد داشت و در نتیجه وزارت صنعت و معدن بدهکاری خود را به صندوق پرداخت نمی‌کند و به جای آن در معادن مانند جلال‌آباد زرند، گل‌گهر سیرجان، ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن بافق یزد سرمایه‌گذاری و از محل درآمد این معادن به بازنشستگان حقوق پرداخت می‌کند.

انکوتی افزود: با اصل 144 قانون اساسی که باید خصوصی‌سازی در کشور صورت می‌گرفت از سال 90 این معادن به بخش خصوصی واگذار شد و پولی به بازنشستگان بابت درآمد این معادن و کارخانه‌ها پرداخت نشد و پیگیری‌هایی که از طریق مجلس و دولت انجام داده‌ایم تا اینکه در بودجه سال 91 موافقت شد، دولت از معادن و صنایع سهامی به مبلغ بدهی خود به صندوق بازنشستگان فولاد واگذار کند.

وی گفت: دولت 8 هزار میلیارد سهام واگذار کرده است و این 8 هزار میلیارد به 17 هزار میلیارد رسیده است، اما در جابه‌جایی و انتقال این سهام بخش خصوصی‌ و وزارت اقتصاد کوتاهی می‌کند، اگر هر چه زودتر این سهام انتقال پیدا کند و مدیریت وزارت رفاه بر صندوق بازنشستگان فولاد حاکم شود، مشکلات ما حل می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان فولاد استان کرمان با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگان فولاد به طور مستقل است، بیان کرد: صندوق بازنشستگان فولاد زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود، زیرا سازمان تامین اجتماعی صندوقی است که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام وظیفه می‌کند و ما هم در کنار سازمان تامین اجتماعی زیرنظر و مدیریت وزارت رفاه فعالیت می‌کنیم.

انتهای پیام/80018/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول