اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم آموزش ارزش‌های دینی در بین نوجوانان و جوانان کهگیلویه و بویراحمدی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم آموزش ارزش‌های دینی در بین نوجوانان و جوانان این استان تاکید کرد.

لزوم آموزش ارزش‌های دینی در بین نوجوانان و جوانان کهگیلویه و بویراحمدی

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به نقش مساجد و تاثیرپذیری برنامه‌های اوقات فراغت بر جامعه هدف اشاره و اظهار کرد: مسجد به عنوان پناهگاه مردم ستمدیده و مظلوم بوده که برای وحدت و حفظ روند رو به گسترش وحدت باید با جدیت در این استان پیگیری شود و مسجد می‌تواند این پیوندها را به هم نزدیک‌تر کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید تلاش کنیم موثرترین سلسله مباحث اعتقادی و اخلاقی که کانون اعتدال مسجد و دین می‌باشد با برگزاری محافل انس با قرآن و ارتباط با خدا را بیشتر تقویت و گسترش دهیم.

قاسمی با اشاره به نقش آموزش، نشر ارزش‌های دینی را در بین جوانان موثر و مفید دانست و گفت: جایگاه دین و مسجد و نقش آن از طریق آموزش در احیای ارزش‌ها و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از کارکردهای موثر این پایگاه اسلامی است.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان می‌تواند نقش به سزایی در پرورش و رشد ابعاد مختلف شخصیت آنان داشته باشد، از این‌رو پر کردن این اوقات با برنامه‌های متنوع همراه با شادابی و نشاط آفرینی یکی از ضروریات هر جامعه است.

وی، تصریح کرد: در برنامه‌های اوقات فراغت افراد از لحظه به لحظه وقت خود بهره کافی را می‌برند و کلیه افراد شرکت کننده در برنامه‌های اوقات فراغت از این فرصت در جهت تقویت مبانی فکری و فرهنگی استفاده مطلوب می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که اوقات فراغت فرصت بسیار خوبی برای جوانان و نوجوانان است ادامه داد: بیش‌از 350 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در زمینه برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت فعالیت داشتند.

قاسمی، برگزاری دوره تفسیر کوتاه در ماه مبارک رمضان، طرح قرآنی و ملی 1447 با محوریت جزء 29 قرآن، دوره اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس، کارگاه آموزشی و تبلیغی مربیان حجاب و عفاف، کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی، آموزش و حمایت از گروه‌های هنری و نمایشی، کارگاه آموزشی سرود، کلاس‌های خوشنویسی، تشکیل هسته‌های پژوهشی و ... را از جمله برنامه‌های این دبیرخانه در فصل تابستان دانست.

وی از برگزاری کلاس‌های متنوع در این پایگاه‌ها خبر داد و افزود: کلاس‌ها شامل احکام، اخلاق، قرآن و رشته‌های هنری شامل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، سرود، داستان نویسی و اردوهای برون استانی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد به آغاز اختتامیه اوقات فراغت شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت شهرستان بویراحمد بعد از دوماه برگزاری شنبه16شهریور با حضور مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

قاسمی با تاکید بر این‌که ایجاد شور و نشاط معنوی در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد مشهود است، گفت: استقبال از برنامه‌های کانون مساجد در سنوات گذشته مناسب بوده و اثرات مهم و مناسبی را بر جامعه هدف داشته، است.

این مسئول بر لزوم آموزش ارزش‌های دینی در بین نوجوانان و جوانان کهگیلویه و بویراحمدی تاکید کرد و گفت: به منظور هرچه بهتر برگزاری و تاثیر پذیری برنامه‌های اوقات فراغت کانون مساجد تبیین ارزش‌های دینی باید مورد توجه هرچه بیشتر قرار گرفته شود.

انتهای پیام/82011/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول