اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به قروه در سال‌جاری

فرماندار قروه از اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به قروه در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده شب گذشته در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی قروه با اعلام این خبر اظهار داشت: این اعتبار در قالب اعتبارات تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای اجرای 120 طرح عمرانی اختصاص یافته است.

وی افزود: اعتبار یاد شده در سرفصل‌های امور عمومی، امور قضایی، دفاع، آموزش، فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری، بهداشت و سلامت، رفاه و تامین اجتماعی، تربیت بدنی، کشاورزی و منابع طبیعی، منابع آب، صنعت و معدن، محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، مسکن، عمران شهری و روستایی در شهرستان هزینه می‌شود.

فرماندار قروه تصریح کرد: بخش راه روستایی با 12 میلیارد ریال، بهسازی روستاها در قالب طرح‌های بنیاد مسکن 9 میلیارد و 370 میلیون ریال، مسکن و عمران شهری و روستایی 33 میلیارد و 100 میلیون ریال، تربیت بدنی 13 میلیارد و 140 میلیون ریال و منابع آب با 10 میلیارد و 450 میلیون ریال بیشترین سهم را از اعتبارت سال‌جاری دارند.

وی با اشاره به این‌که با همین اندازه اعتبار هم مسئولان باید همت کنند تا قدم‌هایی رو به جلو در زمینه عمران و آبادی شهرستان برداشته شود، افزود: مشکلات هر دستگاهی نباید محدود به حوزه کاری خود باشد بلکه باید با اولویت‌بندی نیازهای ضروری و با پرهیز از عملکرد جزیره‌ای، زمینه توسعه همه جانبه را فراهم کنیم.

شیخی‌زاده تصریح کرد: مشارکت همگانی برای عبور از بحرانی که سال گذشته گریبانگیر ما بود، ضرروی است و همه به جای گلایه از کمبود اعتبار برای تخصیص مطلوب آن باید کوشا باشند.

وی در ادامه از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی خواست تا تبیین شاخص‌های توزیع اعتبار به صورت سالانه انجام شود.

فرماندار قروه گفت: برخی شاخص‌های توزیع اعتبار با توجه به وضعیت چند سال گذشته شهرستان انجام می‌شود که این روند موجب اجحاف در حق برخی شهرستان‌های استان شده است.

وی خواستار آن شد تا شاخص‌ها به طور جامع در چارچوب‌های علمی و بر اساس مولفه‌های موثر در جلب اعتبارات تبیین شود.

فرماندار قروه افزود: در صورت تحقق این نکته سهم شهرستان قروه از اعتبارات عمرانی بیشتر از این میزان خواهد شد.

شیخی‌زاده افزود: در حالی که برخی آمارها از شاخص‌های مطلوب و در زمینه بهره‌مندی مردم از برخی خدمات حکایت دارند اما در بخش راه روستایی و آب آشامیدنی در بیشتر نقاط شهرستان، معضلات فراوانی وجود دارد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز خواست تا پیگیر تخصیص مناسب اعتبارات ملی باشند.

کارشناس معاونت برنامه‌ریزی استانداری کردستان هم در این نشست با اشاره به این‌که 75 درصد اعتبارات از محل اعتبارت ملی تامین می‌شود از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا سهم شهرستان را از ادارات کل مطالبه کنند.

باباعلی مردوخی با اشاره به این‌که سهم شهرستان قروه از اعتبارت تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای در سال گذشته 140 میلیارد ریال بوده است، گفت: از این اعتبار 30 میلیارد ریال منجر به تخصیص شد.

وی خاطرنشان کرد: باید هرکس برنامه جامعی برای بهبود شاخص‌های تخصیص اعتبار در استان دارد، ارائه دهد تا توزیع اعتبارات عادلانه‌تر انجام گیرد.

مردوخی خواستار کنار گذاشتن نگرش بخشی در حوزه عمرانی و هدایت اعتبارات به سمت نیازهای اساسی شهرستان شد.

انتهای پیام/79009/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول