اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

تدوین کتاب کنوانسیون رامسر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از تدوین کتاب کنوانسیون رامسر توسط این اداره کل خبر داد.

تدوین کتاب کنوانسیون رامسر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قم

محمود علی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تدوین کتاب کنوانسیون رامسر در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: قوانین شکار و صید ایران هم به این کتاب ضمیمه شده‌ است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق در مورد مقررات وضع شده زیست محیطی ایران یکی از مهمترین اهداف تدوین این کتاب بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم حفاظت از تالاب‌ها و روشن کردن اذهان عمومی در این مورد را از دیگر اهداف تدوین کتاب کنوانسیون رامسر دانست و خاطرنشان کرد: قوانین مربوط به شکار و صید هم در این کتاب گنجانده شده تا بهترین استفاده را برای مخاطبان داشته باشد.

وی ادامه داد: این کتاب مشتمل بر دو بخش است؛ قسمت نخست به اهمیت تالاب‌ها و ضرورت حفاظت از آنها می‌پردازد و در بخش دوم هم گزیده‌ای از مهمترین قوانین مربوط به شکار و صید در ایران آورده شده است که امیدواریم نگارش آن بتواند در راستای حفظ منابع آبی و نیز جلوگیری از تخریب این منابع طبیعی توسط افراد ناآگاه موثر باشد و از این پس شاهد از بین رفتن سریع زیست‌گاه‌های ارزشمند کشورمان نباشیم.

رکنی قوانین و مقررات را راهکاری روش‌مند و صریح به منظور دستیابی به برنامه‌ای هوشمند و یکپارچه در راستای حفظ منابع زیست محیطی دانست و گفت: اگر از ساختار این برنامه جامع تبعیت شود، شاهد پیشرفت خوبی در عرصه حفاظت از محیط زیست خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان داشت: بر این اساس می‌توان با نظر به الزامات، ضرورت‌ها و نیازمندی‌ها در راستای تقویت تصمیم‌سازی کارشناسی بر پایه شناخت دقیق و مدیریت متوازن حرکت کرد.

انتهای پیام/78004/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول