اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

افزایش 60 درصدی صادرات کالا از گیلان

ناظر گمرکات گیلان از افزایش 60 درصدی وزنی صادرات کالا از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

افزایش 60 درصدی صادرات کالا از گیلان

پرویز تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به صادرات 600 هزار تن کالا در پنج ماه نخست امسال از گیلان اظهار کرد: کالای مذکور به ارزش 211 میلیون دلار صادر شده است.

وی از افزایش 60 درصدی وزنی صادرات کالا از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان خبر داد و افزود: صادرات کالا از نظر ارزش 29 درصد رشد داشته است.

تقوی با بیان اینکه رشد وزنی صادرات کالای کشور در پنج ماه نخست امسال شش درصد است، تصریح کرد: صادرات کالا در مدت مذکور با کاهش 13 درصدی دلار در کشور مواجه بوده اما تراز تجاری گمرکات گیلان مثبت است.

مدیرکل گمرک انزلی به رتبه دهم صادرات کالای گیلان بین 31 استان کشور اشاره کرد و گفت: گیلان رتبه سوم واردات کالا در کشور را به خود اختصاص داده است و رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی گمرکات گیلان را جزو فعال‌ترین گمرکات کشور در بحث صادرات و واردات عنوان کرد.

تقوی در ادامه اجرای گمرک نوین را از برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 92 خواند و بیان کرد: گمرک نوین در قالب پروژه ملی تعریف شده است.

ناظر گمرکات گیلان بر اعمال سیاست‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در استان تاکید کرد و افزود: امسال گمرک نوین در 167 واحد گمرکی کشور عملیاتی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد تجاری انزلی، یادآور شد: استقرار گمرک در منطقه مذکور به منظور اجرای مصوبه کالای همراه مسافر انجام شده است و بازرگانان می‌توانند کالای خود را در منطقه آزاد انزلی عرضه کنند.

تقوی نگاه دولت به مردم را حمایتی دانست و اظهار کرد: کالای همراه مسافر تاثیر مثبتی در کشور دارد.

مدیرکل گمرک انزلی خواستار استفاده بازرگانان و گردشگران خارجی از غرفه‌های منطقه آزاد انزلی شد و تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی به دلیل نزدیکی به دریا و مرز زمینی آستارا می‌تواند بستر اقتصادی مناسبی را در منطقه فراهم کند.

وی دورنمای مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد تجاری انزلی را روشن توصیف کرد و گفت: کالای همراه مسافر در جذب گردشگران و ایجاد شغل‌های جانبی بسیار تاثیرگذار است و بازار کشور را به تعادل می‌رساند.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول