اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر آبادان:

جلسه اخیر شورای شهر آبادان شبیه به ترور شخصیتی گزینه‌های شهرداری بود

عضو شورای شهر آبادان گفت: عقیده دارم سوالاتی که خبرنگاران در جلسه اخیر شورا از گزینه‌های شهرداری می‌کردند بیشتر از آنکه نقد معطوف به اصلاح باشد شبیه به ترور شخصیتی بود.

جلسه اخیر شورای شهر آبادان شبیه به ترور شخصیتی گزینه‌های شهرداری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، یسری دریس شامگاه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری فارس خوزستان در خصوص جلسات برگزار شده برای انتخاب شهردار آبادان و گزینه‌های پیش‌رو اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که روز دوشنبه یازدهم شهریورماه سال جاری برگزار شد که از نظر ما نخستین جلسه نبود زیرا که 13 عضو شورا تصمیم گرفته بودند نهم و دهم در دو روز متوالی در جلسه پرسش و پاسخ گزینه‌های شهرداری برنامه‌های خود را اعلام کنند که 6 عضو شورا حضور پیدا نکردند که البته دلایلی نیز داشته‌اند.

وی افزود: آن زمان گزینه‌ای مدنظر ما نبود و ما فرصت داشتیم که افرادی را به همین منظور انتخاب کنیم که متاسفانه با اتفاقات پشت پرده‌ای که افتاد در سفر بودم که دوستان با من تماس گرفتند و گفتند شهردار انتخاب شده است.

*اطلاع رسانی از سوی شورای شهر ضعیف بود

عضو شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: در همین راستا جلسه نهم و دهم لغو شد که البته در این میان باید گفت اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف بود و به دلیل اینکه سامانه شورای شهر مشکل داشت از طریق خبرگزاری فارس فراخوان را به اطلاع عموم رساندند.

وی ادامه داد: من معتقدم اگر قرار است فراخوانی داده شود باید از طریق رسانه‌های کاغذی، سایت‌ها و یا اگر قرار است با حضور مردم برگزار شود به صورت بنر اطلاع رسانی شود.

دریس در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص عدم حضور در جلسه روز دوشنبه شورا که با حضور هشت عضو و محمودرضا شیرازی، شهردار فعلی و گزینه شهرداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: علت غیبتم را در جلسه روز دوشنبه به چند دلیل عنوان می‌کنم اول اینکه آن روز، سالروز شهادت امام صادق(ع) بود، دوم اینکه پنج عضو شورا به رئیس شورای شهر اعلام کرده بودیم که نمی‌توانیم در جلسه حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در واقع این جلسه به ما تحمیل شد، اضافه کرد: دلیل دیگر اینکه ما نمی‌دانستیم این جلسه با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار می‌شود در غیر این صورت بی‌احترامی نمی‌کرده و حتما در جلسه حضور پیدا می‌کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان در خصوص عدم حضور محمد نظارت دیگر گزینه مطرح شهرداری در جلسه مذکور نیز تصریح کرد: در یکی از هفته‌نامه‌های شهری دو عضو شورای شهر اعلام کرده بودند که ما هشت نفر به اتفاق نظر رسیده‌ایم و محمودرضا شیرازی را به عنوان شهردار انتخاب کرده‌ایم، محمد نظارت هم به همین دلیل با رئیس شورا تماس گرفته و اعلام کرده بود که وقتی شهردار انتخاب شده چرا در جلسه حضور پیدا کنم و به همین دلیل در صحن رقابت حاضر نشدند.

وی بیان کرد: جلسه یازدهم شهریور رسمی و کتبی به ما اعلام نشده بود و جلسه قبل از مراسم تحلیف بود، شاید اگر مکتوب از ما دعوت می‌شد راهی برای حضور در جلسه پیدا می‌کردیم.

*از ما دعوت رسمی و کتبی نشد

دریس در رابطه با چگونگی دعوت از گزینه‌های تصدی پست شهرداری آبادان عنوان کرد: در خصوص دعوت از گزینه‌های شهرداری باید گفت که نام چند گزینه را نوشتیم و مکتوب به رئیس شورا دادیم، علت اینکه برخی گزینه‌های تصدی پست شهرداری می‌گویند بدون آمادگی قبلی در جلسه حضور پیدا کردند درست است زیرا ما برای دعوت از آنان دیر تصمیم گرفتیم.

وی تصریح کرد: من چون قول داده‌ام با مردم صادق باشم می‌گویم که از زمانی که متوجه شدیم هشت عضو شورا برای انتخاب مجدد شهردار فعلی به عنوان شهردار جدید آبادان تصمیم گرفتیم گزینه‌هایی جدید را معرفی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان خاطرنشان کرد: خیلی از گزینه‌هایی که در جلسه اخیر شورا حضور پیدا کرده بودند صاحب برنامه بودند و ما همچنان در حال رصد کردن عملکرد و ارائه دیدگاه‌ها و نظرات آنها هستیم.

وی اظهار کرد: اما همه گزینه‌ها دعوت نشده بودند از جمله محمد حویزاوی و کاوه سلطانی علاسوند، که با توجه به فراخوانی که داده بودیم از رئیس شورا درخواست کرده بودند که به آنها فرصتی برای ارائه نظرات و برنامه‌هایشان داده شود تا اشراف کامل‌تری به امور شهر پیدا کنند.

دریس با اشاره به علنی بودن جلسات شورا و حضور خبرنگاران و اظهارنظر آنان در این جلسات تصریح کرد: با تشکر از همه اصحاب رسانه اما باید گفت خبرنگاران حاضر در جلسه اخیر هیچ کدام کارت شناسایی نداشتند و مشخص نبود از مردم عادی هستند و یا خبرنگار؟ و متاسفانه با عدم مدیریت صحیح آنان اعضای شورا خیلی کمتر از دوستان خبرنگاران فرصت صحبت پیدا می‌کردند.

*هیچ یک از خبرنگاران کارت شناسایی نداشتند

وی با بیان اینکه خبرنگاران بیشتر از اعضای شورا در جلسه دخالت کردند، گفت: عقیده دارم سوالاتی که خبرنگاران در جلسه اخیر شورا از گزینه‌های شهرداری می‌کردند بیشتر از آنکه نقد معطوف به اصلاح باشد شبیه به ترور شخصیتی بود.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان در ادامه با اظهارنظر در خصوص عملکرد شهردار فعلی آبادان عنوان کرد: ما نمی‌گوییم شهردار فعلی آبادان عملکرد ضعیفی دارد بلکه دارای نقاط قوتی هم بوده اما آنچه مبرهن است توقع بسیار پایین مردم آبادان است.

وی خاطرنشان کرد: ما منتخب مردم هستیم و اینکه برخی دوستان برای ابقای شهردار قسم خورده‌اند اصلا جایز نیست!

دریس با بیان اینکه باید زمان بیشتری را بگذاریم که شهردار مناسبی را برای شهر انتخاب کنیم، عنوان کرد: تمام این سینه‌زدن‌ها برای خود مردم شهر آبادان است.

وی در خصوص برنامه‌های گزینه‌های تصدی پست شهرداری آبادان اضافه کرد: عملکرد اشخاص در گذشته و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند کاملا می‌تواند مشخص کند که کدام گزینه بهتر است.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان در پایان گفت: به هر حال رای با اکثریت است و ما نیز به تصمیم دیگر اعضا قائلیم.

انتهای پیام/ 72001/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول