اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

بازی جوانان در شورای شهر یاسوج

شورای جوان شهر یاسوج این روزها نشان داد که جوانان امروزی در هنگامه بحران‌ها قادر به تغییر رفتارهای ناگهانی از نوع چرخش‌ها هستند.

بازی جوانان در شورای شهر یاسوج

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، 24 خرداد حماسه سیاسی مردم ایران رقم خورد و علاوه بر انتخابات مهم ریاست جمهوری، ملت ایران نمایندگان خود در شوراهای اسلامی شهرها را معرفی کردند.

 روزهای گذشته روزهای آغاز به کار این شوراها در سراسر کشور بود، کسانی که قسم خوردند جز برای رضایت خدا و منافع ملت، اندیشه‌ای دیگر در ذهن راه ندهند.

منتخبان شوراهای اسلامی شهر یاسوج نیز این روزها از بدو کار ناخواسته حاشیه‌ها را شروع کردند از جلسه‌ای که نصفشان حضور نیافت تا جلسه‌ای که درب‌ها را بر روی خبرنگاران بستند و پشت درب‌های بسته شهردار انتخاب کردند؛ همه و همه حاشیه و شائبه بود.

این دوره شورای اسلامی شهر یاسوج با انتقادهایی همراه بود از همان ابتدا منتقدان اجتماعی و سیاسی به ترکیب سنی اعضای شورای شهر یاسوج منتقد بودند اما به هر حال مردم به برنامه‌ها اعتماد کرده بودند تا پاسبانان و برنامه‌ریزان حوزه شهری خود را انتخاب کرده باشند.

نمی‌دانیم به چه دلیل، اما حاشیه‌ها اطراف شورای شهر در یاسوج فراوان است. قضیه رسانه‌ای انحلال تیم شهرداری یاسوج تمام توجه‌ها را به سمت شورای سوم سوق داد.

حال شورای چهارم نیز از بدو کار به حاشیه‌ها پرداخته و معلوم است که در حال آزمون و خطا هستند.

ابتدا که قضیه اداره شهرداری با سرپرست مطرح شد تمام شهروندان یاسوجی را به فکر تجربه سابق در این زمینه انداخت. باید به منتخبان مردم در شورای چهارم شهر یاسوج گفت که شهرداری یاسوج تجربه اداره شدن با سرپرست را دارد.

قبل از قباد نگین‌تاجی، سه سرپرست شهرداری یاسوج را اداره کردند که همگان از این دوره به عنوان دوره رکود شهرداری یاسوج و تجربه ناموفق یاد می‌کنند و بی‌شک تجربه‌ها باید درس باشد نه تاریخ فراموش شده.

حال پس از گذشت چند روز از کش و قوس‌های شورای شهر، قهر و آشتی‌های آن‌ها پشت درب‌های بسته نشستند و همه یک رای شدند تا شهردار را انتخاب کنند.

هدف در این مقال بررسی صلاحیت شهردار و یا قضاوت در زمینه وی نیست و مردم بهترین ناظران این جریان خواهند بود بلکه هدف تحلیل و بررسی اصل کار است.

شورایی که در زمینه انتخاب شهردار با هم درگیر بودند افکار عمومی را به سوی خود هدایت کردند حال همه با هم پشت درب‌های بسته به شهردار معرفی شده رای دادند.

همین جریان باعث ایجاد شائبه‌هایی پشت سر شورای شهر شد اتفاقات اخیر بدجور شورای چهارم را میان مردم مطرح کرد.

در واقع این گونه هم شد بعد از انتخاب شهردار که مشخص است برنامه‌ریزی شده بوده، موج‌ها آرام گرفت و فقط قصد داشتند شورای چهارم را متفاوت نشان دهند.

شورای چهارم اولاً اجازه رسانه‌ای شدن برنامه‌های کاندیداهای مختلف را ندادند تا موکلین آن‌ها نیز قضاوت کنند و در ثانی هیچ گزینه دومی را مطرح نکردند.

البته هنوز گرد پای شورای جدید بر زمین ننشسته تناقض گویی در سخنان آنها آغاز شده است در حالی یکی از آن‌ها در روزهای گذشته خبر از برگزاری جلسات شورای شهر یاسوج با حضور رسانه ها می‌دهد که مهمترین جلسه این شورا هیچ اهل رسانه‌ای را در خود نداشته است.

هنوز انتقادات نیکزاد در مورد ساختار شهری را فراموش نکرده‌ایم. حسین صابری نیز بارها مبلمان شهری یاسوج را مورد انتقاد قرار داده است و حتی در آغاز به کار شورای چهارم از نازیبایی شهر یاسوج می‌گوید.

شورای چهارم بار سنگینی به دوش دارد که با قهر کردن، بستن درب‌ها، لج کردن‌ها و غیره و غیره برطرف نمی‌شود.

==============

یادداشت از: پیمان فرامرزی

==============

انتهای پیام/2571/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول