اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی مازندران:

تمام تعاونی‌های غیرفعال مازندران تعیین تکلیف می‌شوند

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تا پایان امسال تمامی تعاونی‌های غیرفعال مازندران تعیین تکلیف می‌شوند.

تمام تعاونی‌های غیرفعال مازندران تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، علی بابایی‌کارنامی امشب در مراسم تجلیل از تعاون‌گران تنکابن و عباس‌آباد گفت: تا پایان امسال تکلیف همه تعاونی‌های غیرفعال در زمینه ادامه یا عدم فعالیت‌شان مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: تعاونی‌ها می‌توانند به مثابه کلید رشد و توسعه اقتصادی، تحولات بسیار خوبی را رقم زنند و این مهم علاوه بر تلاش و بهره‌گیری ازعلم روز و تخصص کارشناسان از سوی تعاونگران، نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری و فرمانداری‌ها است.

بابایی در ادامه گفت: در مازندران 12 هزار تعاونی داریم که حدود 7 هزار تعاونی فعال و حدود 5 هزار آن نیز غیرفعال هستند.

وی دلیل عمده توفیق نیافتن بخش زیادی از شرکت‌های تعاونی در استان را پیروی نکردن از مبانی و اصول تعاون، و  بهره‌ نگرفتن از ساز و کارهای مناسب این بخش در شرکت‌های تعاونی ارزیابی کرد و افزود: بیشتر شرکت‌‌های تعاونی غیرفعال دارای شاخصه‌های مثبت و مناسب با تخصص‌های لازم حوزه فعالیت خود نیستند و به جای حرکت بر محور اصول و پایه‌های قانونی و حرفه‌ای بخش تعاون، اغلب منتظر کمک‌های مسئولان دولتی هستند در حالی‌که در بحث قانون دولت اقتصادی را برای تعاون تعریف کرده که تعاون‌گران در صورت عمل به آنها به موفقیت می‌رسند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌های غیرفعال امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که داریم اگر نتوانند از حالت غیرفعال خارج شود منحل می‌شوند.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور تعاون‌گران و مسئولان دو شهرستان تنکابن و عباس‌آباد برگزار شد از تعاونگران موفق در دو شهرستان نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/86020/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول