اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل ارشاد خراسان شمالی

بانک اطلاعاتی 7500 پژوهشگر کشور گردآوری شد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بانک اطلاعاتی هفت هزار و 500 پژوهشگر دینی در سطح کشور توسط این اداره‌کل گردآوری شد.

بانک اطلاعاتی 7500 پژوهشگر کشور گردآوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت جشنواره سراسری آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) در این استان گفت: اطلاعات این تعداد پژوهشگر در راستای بهره‌گیری از مقالات آنان برای حضور در این جشنواره گردآوری شده است که در اختیار مراکز مختلف قرار می‌گیرد.

وی ارسال پیامک برای تمامی این پژوهشگران در سطح کشور توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی را برشمرد و افزود: خوشبختانه به نسبت شاهد مشارکت خوب پژوهشگران استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، زنجان، تهران، کرمانشاه، قم و برخی دیگر از استان‌ها بودیم.

حجت‌الاسلام هدایتی با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی پژوهشگران دینی را پیش از این نداشته و به هر جا که مراجعه می‌کردیم، بانک کاملی وجود نداشت، گفت: خوشبختانه با این اقدام خلاء ناشی از نبود بانک اطلاعاتی جامع و کامل پژوهشگران حوزه دین، مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه هشت اثر حاضر در این جشنواره به عنوان مقالات برتر انتخاب شده است، از انتشار کتاب آثار برتر خبر داد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: افزون بر این تلاش می‌شود تا خلاصه‌ای از سایر مقالات ارسالی به جشنواره را در قالب کتابی منتشر کنیم.

وی دریافت پیام از آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به جشنواره سراسری آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) را برشمرد و گفت: این پیام در روز اختتامیه این جشنواره با عنایت شخص ایشان صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام هدایتی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها برای انعکاس اخبار این جشنواره بکوشند، خاطرنشان کرد: اخبار انعکاس یافته در رسانه‌ها پیرامون این جشنواره ارزیابی و در نهایت سه رسانه برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.

به گفته وی، آیین تجلیل از رسانه‌های برتر این جشنواره به فراخور یا در آیین اختتامیه و یا سایر مناسبت‌های پیش روی فرهنگی انجام خواهد شد.

* برپایی نشست‌های مختلف در جشنواره آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع)

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی زمان برگزاری آیین اختتامیه جشنواره سراسری آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) را 23 این ماه برشمرد و گفت: البته طی سه روز منتهی به این زمان برنامه‌ها و نشست‌های متنوعی برگزار خواهد شد.

وی کارگاه نقد کتاب، نقد فیلم در حوزه رضوی را در این راستا برشمرد و افزود: برای این جشنواره از چهره‌های مختلف دعوت به عمل آمده است.

حجت‌الاسلام هدایتی همچنین از پیگیری‌ها برای حضور یک مهمان ویژه کشوری برای برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در بجنورد هم خبر داد.

* 17 مهر نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب این استان هم‌زمان با روز 17 مهر خبر داد.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه همزمان با ایام سال تحصیلی بسیار مثبت بوده و تأثیرات فرهنگی خود را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حضور ناشرانی از سطح کشور برپا خواهد شد.

* برپایی نمایشگاه 19 مهر همزمان با سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت را پیگیری برای برپایی نمایشگاه 19 مهر به مناسبت سالروز سفر رهبر انقلاب اسلامی به این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه به نام حضور و یا یاد یار برپا خواهد شد و برای بازدید عموم مردم آماده می‌شود.

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری 19 مهر سال گذشته به مدت هشت روز مهمان مردم استان خراسان شمالی بودند.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول