اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 ماه نخست سال جاری صورت گرفت

تبدیل 155 انشعاب غیر‌مجاز آب به مجاز در ساوه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه گفت: 155 فقره انشعاب غیر‌مجاز آب در شهر ساوه طی 5 ماه نخست سال جاری جمع‌آوری و به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

تبدیل 155 انشعاب غیر‌مجاز آب به مجاز در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل شهباز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد انشعاب آب غیرمجاز 52 فقره با کاربری باغات و دامداری در حاشیه شهر و 103 فقره با کاربری مسکونی در سطح شهر شناسایی، قطع و پس از انجام مراحل قانونی به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

وی با اشاره به تاکید دادستان شهر ساوه مبنی بر برخورد جدی با کسانی که به صورت غیرمجاز از شبکه آب شهر استفاده می‌کنند و اقدام به زمینه‌سازی برای مجاز کردن انشعابات غیر مجاز خود نمی‌کنند، گفت: کسانی که از انشعابات غیر مجاز استفاده می‌کنند علاوه بر تجاوز به حقوق شهروندی با استفاده بی‌رویه و عدم پرداخت آب‌بها احتمال قطع و یا افت فشار آب را برای مشترکین آن منطقه به وجود می‌آورند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه با بیان اینکه انشعابات غیر‌مجاز دارای استاندارد و اصول فنی نیستند، تصریح کرد: اجرای غیر اصولی این انشعابات باعث عدم تعادل در شبکه توزیع، تخریب شبکه آبرسانی، احتمال ایجاد آلودگی و نشت آن در شبکه هنگام نصب انشعاب و همچنین هدر‌روی آب به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیر استاندارد می‌شود؛ به طوری که بخش عمده‌ای از 23 درصد هدر‌رفت آب ناشی از انشعابات غیر‌مجاز بوده و برآورد شده است با ساماندهی این انشعابات، درصد آب به حساب نیامده در این شهر 1.2 درصد کاهش می‌یابد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تداوم اقداماتی همچون جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز، تعویض کنتورهای خراب و اصلاح انشعابات فرسوده بتوان سالانه یک و نیم درصد از میزان هدر رفت آب را کاهش داد.

شهباز با اشاره به اینکه سرانه مصرف مشترکان غیر‌مجاز آب نسبت به سایر مشترکان بیش از حد مجاز است، تصریح کرد: در اثر بحران کم‌آبی در تابستان امسال سطح آب چاه‌ها به شدت کاهش یافته است به همین منظور این شرکت در مرحله اول در راستای مدیریت توزیع آب در فصل تابستان، اقدام به اضافه کردن چند حلقه چاه به منابع آبی شهر کرده و در مرحله بعد نیز با افزودن یک خط انتقال به خطوط آب شهری مشکل افت فشار را تا حدود زیادی برطرف کرده است.

گفتنی است؛ طی سال گذشته نیز تعداد یک‌هزار و 86 فقره انشعاب غیر‌مجاز آب در شهر ساوه به مجاز تبدیل شده است.

انتهای پیام/87011/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول