اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

وضع مطالعه در کردستان مطلوب نیست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از مطالعه به عنوان یکی از ارکان مهم در توسعه فرهنگی نام برد و گفت: متاسفانه وضع مطالعه در استان مطلوب نیست.

وضع مطالعه در کردستان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته بانوان خانه مطبوعات استان در سنندج با بیان اینکه وضع مطالعه در استان در حال حاضر مطلوب نیست، اظهار کرد: ارتقاء این حوزه با توجه به نقش مهم آن در توسعه نیازمند همکاری و تعامل سازنده همه مسئولان دارد.

وی با بیان اینکه کردستان از سوی مقام معظم رهبری با عنوان استانی فرهنگی نامگذاری شده است و پرداختن  به این مهم باید در دستور کار مسئولین و رسانه‌ها استان باشد، تصریح کرد: میزان نرخ مطالعه موجود زیبنده استان فرهنگی کردستان نیست.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، توجه به حوزه کتابخوانی یکی از رسالت‌های مسئولان است و برای تحقق اهداف در این مسیر طرح‌ها در بخش‌های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

احمدی توجه به ارتقا سطح کمی و کیفی مطالعه را ضروری دانست و بیان داشت: متاسفانه گرایش بیشتر افراد جامعه به ویژه جوانان در حال حاضر به رمان‌های عامه‌پسند است.

وی تصریح کرد: این وظیفه متولیان امر است که با برنامه‌ریزی‌های مناسب مسیر مطالعات جامعه را به سمت کتاب‌های مفید سوق دهند تا شاهد خروجی مطلوبی در این بخش باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان به نقش نخبگان و خانواده‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه در هر جامعه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: نخبگان و خانواده‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد انگیزه و نهادینه‌کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه داشته باشند.

احمدی در ادامه به نقش تاثیرگذار ‌رسانه‌ها در توسعه جوامع نیز اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان باید به رسانه‌های به عنوان یک فرصت نگاه کنند و با استفاده از این ظرفیت مسیر رفع مشکلات و نواقص را هموار کنند.

وی در پایان خواستار توجه بیش از پیش جامعه رسانه‌ای استان به حوزه مطالعه و کتابخوانی شد و گفت: توجه به این مهم جامعه رسانه استان را در انجام رسالت‌هایشان توانمندتر خواهد کرد.

انتهای پیام/79001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول