اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد

برگزاری مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در رشت

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در مرکز این استان خبر داد.

برگزاری مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در رشت

محمد بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به برگزاری مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای در گیلان اظهار کرد: این رقابت‌ها به مدت دو روز پنجم و ششم شهریور جاری و با حضور تیم‌هایی از سراسر کشور با میزبانی گیلان در رشت برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را رشد و توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان عنوان کرد و افزود: باید با‌ جذب جوانان و تشویق خانواده‌ها به این ورزش باستانی در انتقال این فرهنگ کهن به نسل آینده بکوشیم.

این مسئول به اجرای طرح یک‌هزار زمین روستایی و یک‌هزار زمین ورزشی شهری در استان اشاره کرد و گفت: سرانه ورزش گیلان از 54 سانتی‌متر مربع به 64 سانتی‌متر مربع رسیده است و این سرانه فضای ورزشی استان باید در برنامه پنجم توسعه به 1.2 متر مربع افزایش یابد.

وی سلامت جامعه با ورزش را در ارتباط دانست و خاطرنشان کرد: افزایش فضای ورزشی در رشد و بهبود و جایگاه ورزش استان موثر است.

بابایی، از افتتاح 9 طرح ورزشی و عمرانی در هفته دولت خبر داد و متذکر شد: این طرح‌ها شامل طرح چمن مصنوعی در تالش، لاهیجان، لنگرود و آستانه‌اشرفیه، سالن ورزشی توتکابن رودبار و چهار زمین ورزش روستایی است.

انتهای پیام/84002/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول