اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور:

مواضع اعتدال رئیس جمهور در دانشگاه‌ها عملیاتی شود

امام جمعه راور گفت: مواضع اعتدال رئیس جمهور در مورد عزل و نصب‌های دانشگاهی عملیاتی شود.

مواضع اعتدال رئیس جمهور در دانشگاه‌ها عملیاتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی نماز جمعه راور با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اصل مهم و تاثیر‌گذار برای قرار گرفتن در مسیر تقوا توجه به کار و تلاش و فعالیت است.

وی با اشاره به سلسله بحث‌های کار و اشتغال بیان کرد: ارزش کار، تلاش و فعالیت و اهمیت آن در فرهنگ دینی بر هیچ کس پوشیده نیست و ائمه اطهار (ع) انسان را از هرگونه بیکاری و عدم اشتغال مذمت کرده‌اند و آن را یک خطر جدی برای فرد و جامعه بیان کرده‌اند.

تویسرکانی افزود: جامعه‌ای که به کار و تولید اهمیت ندهد و بخواهد از دست‌رنج دیگران استفاده کند، این جامعه هرگز به ترقی و پیشرفت و توسعه نمی‌رسد و برای او توسعه و پیشرفت معنی و مفهوم ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد اهمیت کار و فعالیت بیان داشت: بزرگترین گناه نزد خداوند متعال این است که فرد بیکار و بدون شغل باشد، تا جایی که در برخی روایات به جرم و گناه بزرگ تعبیر شده است، چون تبعات بسیار زیان‌باری به دنبال دارد.

تویسرکانی به فرا رسیدن اول ماه ذی‌القعده ولادت با سعادت و پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه مبارکه کرامت‏ اشاره کرد و بهترین شخصیت و الگوی یک بانوی اسلامی برای زنان را حضرت فاطمه (س)، زینب (س) و حضرت معصومه (س) دانست و گفت: دختران ما باید در همه حال بانوانی چون حضرت معصومه را الگوی رفتار و اخلاق خود قرار دهند.

امام جمعه راور نگاه غرب به زن را نگاهی ابزاری خواند و تصریح کرد: افکار سرمایه‌داری جهانی وضعیت زن را در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مورد هجوم قرار داده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور، این روز را هدیه‌ای از جانب غیب دانست که نسل‌های آینده ببینند جمهوری اسلامی با چه جانفشانی‌هایی به دست آمده و در حفظ آن کوشش کنند.

تویسرکانی سالروز قیام 17 شهریور را جمعه سیاه و خونین نامید و اذعان داشت: خون‌هایی که حکومت جبار و سفاک پهلوی در آن قیام ریخت، موجب شد پایه‌های حکومت جور پهلوی روزبه‌روز سست‌تر شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی خاطر نشان کرد: منافقان کوردل سعی کردند که مردم و علمای ما را از انقلاب و ادامه آن دل‌سرد کنند، اما کار آن‌ها نتیجه عکس ‌داد.

امام جمعه راور با تقدیر از مجلس شورای اسلامی، کمیسیون آموزش عالی مجلس و زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در مورد مخالفت عزل و نصب‌های دانشگاهی، خواستار عملیاتی شدن مواضع رئیس جمهور در این زمینه شد.

وی با تقدیر از شوراهای قبلی شهر و روستا برای شوراهای دوره چهارم شهر و روستا آرزوی موفقیت کرد و افزود: شوراها پنج مؤلفه نیازها و ضرورت‌‌ها، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، سنت‌ها و فرهنگ‌ها، توانمندی‌ها و قدرت عمل، پشتوانه مالی و علمی را مورد توجه قرار داده و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول