اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

بهره‌مندی 3 هزار کلاس درس آذربایجان غربی از سیستم تابشی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از برخورداری 3 هزار کلاس درس مدارس زیر چهار کلاسه استان، به شرط تأمین اعتبار، تا پایان سال جاری خبر داد.

بهره‌مندی 3 هزار کلاس درس آذربایجان غربی از سیستم تابشی

فریبرز اسمعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس قرار داریم، توجه به امکانات رفاهی و به ویژه سیستم گرمایشی ایمن مدارس، از نکات مهمی است که چنانچه بودجه و اعتبارات لازم آن تأمین شود، در اولویت کاری سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی قرار خواهد گرفت.

وی در این راستا از وجود 6 هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد در استان خبر داد و افزود: برای تغییر سیستم گرمایشی این تعداد کلاس درس، افزون بر 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اسمعیل‌زاده تصریح کرد: از محل اعتبارات ملی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس، نسبت به خریداری سیستم‌های تابشی اقدام شده است که ظرف یک ماه آینده سهمیه استان‌ها برای برخورداری از این سیستم گرمایشی توزیع می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اعلام اینکه این سیستم در مدارس کوچک حداکثر سه کلاسه روستائی که در آنها راه‌اندازی موتورخانه مرکزی و یا نصب پکیج به لحاظ اقتصادی توجیه فنی ندارند راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سیستم‌ها در مدارس مزبور و حذف سیستم بخاری از آنها، علاوه بر اینکه از بروز خطرات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌شود، به لحاظ مصرف انرژی نیز صرفه اقتصادی خواهد داشت.

اسمعیل‌زاده به پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این امر اشاره کرد و گفت: در صورت اعلام به موقع سهمیه‌های استانی و اختصاص اعتبار لازم به آنها، تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری حدود 3 هزار کلاس درس مدارس زیر چهار کلاس استان را به سیستم تابشی مجهز کرده و تا پایان برنامه پنجم توسعه، با مجهز کردن مدارس بالای سه کلاس به سیستم گرمایش مرکزی، بخاری را به تدریج از کلاس‌های درس استان حذف کرده و ایمنی دانش آموزان را از این بابت تأمین کنیم.

انتهای پیام/61006/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول