اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت بوشهر:

آزمون تعیین سطح، طلاب اهل سنت را برای ادامه تحصیل ترغیب می‌کند

مسئول آموزش و پژوهش دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌ سنت بوشهر گفت: امتحانات تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت، سیستم آموزشی را پپیشرفته کرده و طلاب را برای ادامه تحصیل ترغیب می‌کند.

آزمون تعیین سطح، طلاب اهل سنت را برای ادامه تحصیل ترغیب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم دشتی ظهر امروز در حاشیه برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون اهل سنت، با اشاره به سیستم آموزشی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس امور اهل‌ سنت کشور اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی دبیرخانه همواره برای ارتقا سطح آموزشی مدارس و هم‌سطح کردن مدارج علمی طلاب اهل سنت با دیگر مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور بوده است.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات تعیین سطح روحانیون اهل‌ سنت بیان کرد: این امتحانات علاوه بر اینکه از غیر مترکز بودن آموزشی مدارس دینی اهل‌ سنت اجتناب می‌کند، سیستم آموزشی را مدرن کرده و طلاب را برای ادامه تحصیل ترغیب می‌کند.

وی با اشاره به شرایط مدارک تحصیلی طلاب اهل‌ سنت پیش از برگزاری آزمون‌های تعیین سطح گفت: پیش از این مدارس علوم دینی تنها از طرف مدارس خود مدرک صادر می‌کردند که این مدارک در بسیاری از مناطق کشور و در سیستم آموزشی کشور به رسمیت شناخته نمی‌شد اما ابتکار دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌ سنت در ایجاد آزمون‌های تعیین سطح باعث شد تمام روحانیون اهل ‌سنت بتوانند در صورت تمایل با شرکت در این آزمون از مدارک رسمی و معتبر برخوردار شوند.

دشتی با اشاره به یکسان‌سازی سیستم آموزشی مدارس دینی اهل‌ سنت، مدارس دینی تشیع و مراکز دانشگاهی افزود: با این امتیاز طلاب و اساتید می‌توانند با موفقیت در آزمون‌های سطح یک و سطح دو مدارک حوزوی خود را در سطح دانشگاه بالا بیاورند و بتوانند بعد از کسب مدارک خود در هر حوزه‌ای فعالیت کنند.

مسئول آموزش و پژوهش دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت استان بوشهر با اشاره به دومین سال برگزاری آزمون‌های تعیین سطح استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر در بندرعباس تصریح کرد: آزمون تعیین سطح روحانیون در دیگر استان‌های اهل‌سنت نشین نیز به صورت همزمان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون‌های تعیین سطح باید چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی موجب ترغیب طلاب و اساتید شود بیان کرد: خوشبختانه شرایط ایجاد شده در بندرعباس شرایط خوبی است و زمینه خوبی ایجاد شده و همکاران ما در استان هرمزگان متحمل زحمات زیادی شدند تا آزمون به شکل احسن برگزار شود و این جای تشکر و قدرانی از مسئولان و برگزار کنندگان آزمون دارد.

آزمون‌های تعیین روحانیون اهل سنت چهار استان، چهاردهم و پانزدهم شهریور ماه در بندرعباس برگزار شد.

انتهای پیام/88001/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول